شناسهٔ خبر: 24259636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تغییر و مخدوش کردن پلاک خودرو جرم است

رئیس پلیس‌ راه استان ایلام از توقیف یکدستگاه سواری پراید سفید رنگ به علت تغییر در ارقام پلاک وسیله نقلیه خبر داد و گفت: تغییر و مخدوش کردن پلاک خودرو به هر منظور جرم است .

صاحب‌خبر -

تغییر و مخدوش کردن پلاک خودرو جرم است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ سرهنگ رضا همتی زاده اعلام کرد : ماموران گشت پاسگاه پلیس راه ایلام _ مهران یک دستگاه سواری پراید به علت تغییر ارقام پلاک وسیله نقلیه متوقف و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و خودرو تا تعیین تکلیف روانه پارکینگ شد .

وی افزود : رانندگانی که به جهت ارتکاب تخلفات اقدام به دستکاری پلاک خودرو و یا مخدوش کردن جهت فرار از تخلف می کنند بدانند که با این کار حقوق افرادی دیگر را زیر پا می گذارند زیرا با دستکاری ارقام پلاک در هنگام مشاهده ماموران و دوربین های ثبت تخلف ، جریمه برای شخص دیگری ثبت خواهد شد و این کار تعرض به حقوق دیگران است.

همتی زاده اضافه کرد: راننده ای که به صورت عمدی جهت فرار از تخلف اقدام به تغییر یا مخدوش کردن پلاک می نمایند علاوه بر مجازات قانونی باید خلافی پلاک اصلی وسیله نقلیه و پلاک دستکاری شده ای که برای فرار از تخلف نصب کرده را پرداخت کند.

وی گفت : طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرکس در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری زمینی ، آبی یا کشاورزی تغییری دهد یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند، یا برای آن پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد و همچنین هرکس به نحوی از انحاء در شماره شاسی ، موتور یا پلاک وسیله موتوری و یا پلاک های موتور، شاسی که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون تحصیل مجوز از سوی راهنمایی و رانندگی تغییر دهد به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/اس

 

تغییر در پلاک خودرو به هر منظور جرم  است

نظر شما