شناسهٔ خبر: 24259627 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نرخ سود بانکی بالا در کشور مانع توسعه صادرات است

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: نرخ سود بانکی بالا در کشور مانع توسعه صادرات است. به گزارش ایسنا منطقه

صاحب‌خبر -

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: نرخ سود بانکی بالا در کشور مانع توسعه صادرات است.

به گزارش ایسنا منطقه آذ‌ربایجان غربی حسن انتظار در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالان اقتصادی برتر استان در سال96 که ظهر امروز در سالن همایش های اتاق بارگانی ارومیه برگزار شد با تاکید بر اینکه بالابودن نرخ سود بانکی در کشور مانع توسعه صادرات و تولید است تصریح کرد: سود بانکی در ایران 18 درصد است و این درحالی است که میانگین سود بانکی در سایرکشورها 3 درصد است که این موضوع رقابت ایران با کشورهای دنیا را در حوزه صادرات با مشکل مواجه کرده است.

انتظار ضمن انتقاد از تعدد دستگاه های اجرایی در حوزه صادرات افزود: 20 دستگاه اجرایی در امر صادرات ورود  دارند که ناهماهنگی سیاستهای این دستگاه ها صدمات بسیاری بر پیکره صادرات واحدهای تولیدی وارد کرده است.

وی استفاده ناکافی از منابع صندوق توسعه ملی در امر توسعه صادرات استان را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد و خواهان افزایش سهم استان از صندوق توسعه ملی در توسعه صادرات استان شد.

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه ایجاد اشتغال و بهبود روابط بین المللی را از جمله پیامدهای مثبت گسترش صادرات دانست و افزود: برای موفقیت و توسعه تولیدات کشور باید صادرات به صورت علمی و اصولی گسترش یابد و اصول و استاندارد های بین المللی را رعایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه صادرات باید عضو سازمان تجارت جهانی بشویم خاطرنشان کرد: جذب سرمایه گذاران خارجی نیازمند تامین زیرساخت های لازم است.

انتظار با اشاره به اینکه تاکنون قوانین بسیار خوبی وضع شده است افزود: مشکل اصلی صادرات و اقتصاد کشور نبود اهرم  های اجرایی مناسب برای اجرای قوانین است.

وی همچنین پایین بودن میزان صادرات دانش بنیان، تنوع پایین کالا های صادراتی، پایین بودن ارزش صادرات و بالا بودن ارزش واردات و مشکلات حوزه swift بانکی را از جمله مشکلات صادرات و اقتصاد کشور و به ویژه استان آذربایجان غربی دانست. 


انتهای پیام انتهای پیام

نظر شما