شناسهٔ خبر: 24259303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری طرح ملی همسفر تا بهشت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : در ارتباط ناب وجودی بین زوجین ، رحمت و محبت بروز می یابد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی، سید عباس صالحی  دیشب در مراسم  آغاز دهمین کاروان ازدواج های برگزاری طرح ملی همسفر تا بهشت  دانشجویان کشور در جوار حرم رضویدانشجویی طرح ملی همسفر تا بهشت در مشهد افزود: ازدواج ایجاد رابطه ناب وجودی است که  معنای هستی شناسی پیدا می کند؛ در رابطه ناب وجودی بین زن و شوهر علاوه بر این که دلها پر از محبت می شود، رحمت نیز در حرکات و رفتار آنان بروز پیدا می کند و حل مشکلات و دشواری های زندگی  راحت تر می شود .

 او  با اشاره به وجه دیگر ازدواج افزود: ازدواج، فقط عقد یک قراداد نیست بلکه میثاقی مستحکم و قوی است و وقتی افراد وارد تعهد ازدواج می شوند باید به آن باور داشته باشند و به تعهد ریشه دارو بنیادین خود عمل کنند  در حالی که در زندگی های مدرن امروزی گاهی زوجین به این ازدواج به عنوان تعهد نگاه نمی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) پیوندی در اوج متعالی شدن بود و در قرن حاضر نیز نمونه ای از این ازدواج، پیوند امام خمینی (ره) و همسرشان نمونه بارزی از رابطه ناب وجودی است.

صالحی افزود:امام راحل در 60 سال زندگی مشترک خود نمونه ای از رابطهوجودی و ناب را در زندگی مشترک به نمایش گذاشت و نشان داد ایشان فقط یک سیاستمدار برجسته یا یک فقیه و یک فیلسوف عالی مقام نبود بلکه یک همسر برجسته و عالی نیز بود.

تولیت آستان قدس رضوی  هم در این مراسم خطاب به زوج های شرکت کننده در این مراسم گفت :امروز در جوار مضجع حضرت امام رضا (ع) فضای ازدواج دانشجویی آکنده از انرژی و حیات است و باید این فضای توام با معنویت حرم را قدر بدانید و خاطره موثر از این مراسم در طول زندگی خود به یادگار داشته باشید.

حجت الاسلام  والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: در قرآن کریم آمده است که همسران شما از نفس شما هستند، یعنی دو نفر همراه، همراز، همدل، همفکر و همکار برای پیمودن راه تعالی و پیشرفت و در نهایت تشکیل  جامعه کوچک و پرمعنا و شکل‌دادن شخصیت آینده‌سازان جامعه ، یکی شده‌اید.

او با یادآوری سخنان علامه طباطبایی در خصوص ایثار همسر وی بیان کرد: مرحوم علامه طباطبایی در خصوص 20 جلد المیزان، می‌گوید بدون گذشت و ایثار همسرم هرگز نمی‌توانستم المیزان را بنویسم، امام خمینی (ره) نیز با عشق وافری در نامه‌ای که از  ترکیه برای همسرشان نوشتند، نشان دادند که این رابطه چقدر ارزشمند و مهم است، وقتی این نامه را کنار مکاشفات و شرح دعای سحر امام می‌گذاری، باورنکردنی است.

 در این مراسم هزار زوج جوان همسفری خود را تا بهشت در جوار حرم حضرت امام رضا (ع) آغاز کردند .

طرح ملی همسفر تا بهشت تا پایان اسفند  امسال در مشهد ادامه دارد و حدود  بیست هزار زوج در این طرح به شهر امام مهربانی ها مشرف می شوند.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1930580" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2039757/1930580?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما