شناسهٔ خبر: 24258682 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بغض اعتدال و توسعه‌ای‌ها در همایش استان تهران ترکید

قدرت را در اختیار روحانی گذاشتیم و «در تیم برنده بازنده شدیم»/ مواظب‌اند که عضو اعتدال و توسعه پست نگیرد

همایش سالانه حزب اعتدال و توسعه استان تهران و کانون فرهنگیان حزب اعتدال و توسعه در حالی برگزار شد که اعضای این حزب از جایگاه خود در دولت و قدرت ابراز گلایه‌مندی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، همایش سالانه حزب اعتدال و توسعه استان تهران و کانون فرهنگیان حزب اعتدال و توسعه عصر پنجشنبه(3اسفندماه) در مجتمع فرهنگیان منطقه5تهران و با حضور محمدباقر نوبخت دبیرکل این حزب و سخنگوی دولت تدبیر و امید و اعضای این حزب برگزار شد.

در این همایش ابتدا اعضای استانی و مسئولین کانون فرهنگیان حزب اعتدال و توسعه به سخنرانی پرداختند. سخنرانی‌هایی که چندان بوی رضایت از آن به مشام نمی‌رسید.

در ابتدا و پس از ارائه گزارش توسط دبیر این حزب در استان تهران به بیان گزارش‌هایی پیرامون فعالیت حوزه مسئولیتی خود پرداخت.

دومین سخنران یکی از مسئولین کانون فرهنگیان اعتدال و توسعه بود که ضمن تشریح مشکلات مبتلا به معلمان کشور گفت: حل و فصل مشکل صندوق ذخیره فرهنگیان که باعث کاهش شدید اعتماد فرهنگیان و حتی آحاد جامعه به موسسات دولتی، شبه دولتی و غیر دولتی شده و همچنین حل مشکلات فیمابین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و وزارت رفاه درمورد صندوق‌های بازنشستگی و بیمه های طلایی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

* انتقاد از مدیریت متزلزل و ژله‌ای در آموزش و پرورش/نهاد امید فرهنگیان در حال تبدیل به ناامیدی است

این مسئول حزبی افزود: در طول چند سال گذشته فرهنگیان شاهد مدیریت متزلزل و ژله‌ای در برهه‌های مختلف آموزش و بوده و شاهد این موضوع مدیریت بیش از 5سال دانشگاه فرهنگیان بوده است و نهاد امید فرهنگیان در حال تبدیل به ناامیدی و شاید اگر دیر بجنبیم با ناامیدی قطعی روبرو خواهیم شد.

سیف لو یکی از مسئولین استانی حزب اعتدال و توسعه اما انتقادات شدیدتری داشت و از همان اول گفت: وظیفه ما در کار حزبی و تشکیلاتی کسب قدرت بود و اگر ستادهای انتخاباتی حزب اعتدال توسعه استان تهران حذف می‌شد چیزی از کسانی که در پای مبارزه انتخاباتی قدم گذاشتند باقی نمی‌ماند. 

*قدرت را گرفتیم و در اختیار روحانی و کابینه قرار دادیم

وی افزود: اگر بپذیریم که قاعده تشکیلات و حزب این است که قدرت را کسب، توسعه و استمرار دهد، قدرت را دوستان ما گرفتند و در اختیار جناب آقای روحانی و کابینه محترم قرار دادند ولی آنچه الان اتفاق می افتد این است که باید در این جمع حرف‌هایی شاید تلخ بشنوید.

این فعال حزبی ادامه داد: سال گذشته در نشستی با واعظی نقد کوچکی کردم و آن این بود که در زمان احمدی‌نژاد هرکس کوچک‌ترین تلاش را برای تحقق اهداف آن دولت انجام داده و یا در ستادهای انتخاباتی بود، مرجع بسیار بزرگی برای بسیاری از انتصابات بود؛ ولی ما چنین چیزی را نمی‌بینیم و وضع کنونی عادلانه نیست. یعنی اگر تک‌تک دوستان متناسب با توانمندی‌شان در جایگاه‌های گوناگون قرار نگیرند، این را ظلم به مردم، حزب و تشکیلات می دانیم. ظلم به تشکیلاتی که یک سر و گردن بیش از دیگران قرار دارد ولی به جهت اینکه بین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی، اعتدال را انتخاب کردند حق خود و مردم را نمی‌توانند به جا آورند.

*دولت جزات کافی برای سپردن قدرت به اعضای معتقد خودش نداشت

وی پای گلایه را فراتر گذاشته و به صراحت گفت: 4سال اول روحانی تمام شد و بزرگترین نقدی که بنده به عنوان یکی از اعضای فعال حزب اعتدال و توسعه در شهرستان های استان تهران این است که «جزات کافی برای سپردن قدرت به اعضای معتقد خودش نداشت» و در چهار ساله دوم اگر این قضیه تکرار شود...

*مواظبند که کسی که پست می‌گیرد عضو حزب اعتدال توسعه نباشد

این فعال عضو حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: جزو  حزب اعتدال و توسعه بودن هنوز در بسیاری از وزارتخانه‌ها هزینه دارد و مواظبند که کسی که پست می‌گیرد عضو حزب اعتدال توسعه نباشد.

*گلایه از حضور بانوانی در وزارت ورزش که الفبای ورزش را هم نمی‌دانند

فصل دیگری از گلایه‌ها با سخنانی نصیرزاده دبیر حزب اعتدال و توسعه شهر تهران شروع شد. آنجا که گفت: ما گفتیم که از جوانان و بانوان در پست‌های مدیریتی استفاده شود؛ نه از بانوانی که الفبای ورزش را هم نمی‌دانند. ما گفتیم از جوانان استفاده شود ولی نه جوانانی که فوق لیسانس الکترونیک داشتند. 

وی افزود: ما جوانان و قهرمانان تحصیل‌کرده زیادی داریم. این آقایان «نیما نکیسا»ها هستند که هم از روحانی در انتخابات حمایت کرد و هم دکترای مدیریت ورزش دارد و هم دروازه‌بان اسبق تیم ملی بوده و ورزشکاران هنرمندان و دانشگاهیان در کنار روحانی بودند.

*ما در تیم برنده بازنده شدیم

راوندی معاون حزب در شهر ری سخنران دیگر برنامه بود. او سخنانش را با جمله‌ای شروع کرد که گویا حرف دل همه حاضرین جمع بود. آنجا که گفت: یکی از دوستان به من گفت «ما در تیم برنده بازنده شدیم»(تشویق حضار).

* رای روحانی در شهر ری را 100درصد افزایش دادیم

راوندی افزود: تمام دوستان ما زحمت کشیدند و نقش‌آفرینی کردند و معجزات سیاسی ایجاد کردند. در حیاطی که حضرت عالی«نوبخت» ما را برای افطاری دعوت کرده بودید، برای یک نمونه گفتم «ما رای روحانی در شهر ری را 100درصد افزایش دادیم». این نیست که رای آقای روحانی افزایش پیدا کرده، بلکه این است که روی عقیده و تفکر مردم کار شده و یا تغییر سیاسی و یا نرمش سیاسی در مردم ایجاد شده است. رای روحانی در شهر ری از 33درصد به 60و خورده‌ای درصد رسیده است. آقای قرائتی یک بار حرف خوبی زد و آن این بود که گوساله پرست بودن و متحد بودن بهتر از خداپرست بودن متفرق بودن است.(تشویق حضار)

نوبخت اما در سخنرانی‌اش آب پاکی را بر دست اعضای حزبش ریخت و گفت: امروز این جا هستم تا مشکلات شما را بشنوم و از شما توقع دارم که من را کمک کنید.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، افزود: اگر آن پیگیری و مقاومت شما نبود مشخص نبود که ما امروز مسئولیت قوه مجریه را بر عهده بگیری. دولت در حال حاضر حزب اعتدال و توسعه نیست و ما از کسانی که در سپهر سیاسی ایران ستاره بودند دعوت کردیم، دولت با همکاری جریان اصلاحات و اعتدال شکل گرفت.

نوبخت پس از سخنرانی، شنونده گلایه‎‌های دو تن از اعضای حزب هم بود و بعد از آن جلسه را ترک کرد. او در اثنای سخنرانی‌اش گفته بود که در ساعت‌های 16و 16:30دقیقه دو تن از وزرای دولت از او وقت برای جلسه گرفته‌اند و باید برود.

نوبخت رفت و با اکراه به یک سوال خبرنگاران هم پاسخ داد. 

آخرین سخنران برنامه خانم مهاجرانی از فعالین حزب بود که برای سخنانش مستمعی نیافت و گفت: چون آقای دکتر(نوبخت) رفته و کسی هم گوش نمی‌دهد سخنرانی نمی‌کنم؛ و تریبون را ترک کرد.

این برنامه که علی‌رغم حضور به موقع نوبخت، با بیش از نیم ساعت تاخیر شروع شده بود در ساعت16:30دقیقه نیم ساعت زودتر از اعلام قبلی و به دلیل عدم حضور محمود واعظی پایان یافت.

انتهای پیام/

نظر شما