شناسهٔ خبر: 24258382 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشهد|دانشگاه امام رضا(ع) رتبه نخست را بین دانشگاه‌های غیردولتی دارا است

R41347/P1357/S6,1188/CT12

معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه این دانشگاه از بهترین مراکز الکترونیکی در کشور است، گفت: دانشگاه امام رضا(ع) در سطح یک دانشگاه‌های غیردولتی است و رتبه نخست را بین دانشگاه‌های غیردولتی داراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان نیوز، مرتضی رجوعی در دیدار با یاسر عبدالزهراء الحجاج رایزن علمی و فرهنگی کشور عراق به تشریح فعالیت‌ها و بخش‌های مختلف این دانشگاه پرداخت.

وی در این دیدار با بیان اینکه تعداد 6 هزار دانشجو در دو دانشگاه تفکیکی پردیس رضوان و اسرار مشغول به تحصیل هستند، افزود: 60 درصد دانشجویان را دختر و مابقی را دانشجویان پسر تشکیل می‌دهد.

رجوعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این دانشگاه 16 رشته تحصیلی تدریس می‌شود که دو رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی روان‌شناسی (ویژه خواهران) و رشته کارشناسی پیوسته تربیت‌بدنی (خواهران و برادران) در سال تحصیلی 96‌ــ‌95، برای نخستین‌بار در این دانشگاه دانشجو پذیرفت.

معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، ادامه داد: دانشگاه امام رضا(ع) تنها دانشگاهی است که در رشته مهندسی به‌صورت تفکیکی دانشجو پذیرفته است. دانشجویان رشته مهندسی در گرایش‌های مهندسی برق متاترونیک، مخابرات و الکترونیک به تحصیل مشغولند.

رجوعی همچنین راجع به مجلات علمی ــ پژوهشی این دانشگاه ابراز کرد: مجله علمی ــ پژوهشی خراسان بزرگ در حوزه جغرافیای سیاسی و مجله چاپ و نشر از نشریات این دانشگاه به‌شمار می‌رود که هردو مجلات در پایگاه‌های اینترنتی قابل دسترسی است.

وی با اشاره به طرح بورسیه تحصیلی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) گفت: این طرح در راستای تحقق منشور هفت‌گانه ابلاغی مقام معظم رهبری انجام شد که طی آن بخشی از ظرفیت پذیرش ورودی سال‌های 95 و 96 این دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانش‌آموزان ممتاز و بی‌بضاعت با ارائه‌ تسهیلات ویژه اختصاص یافت.

 یاسر عبدالزهراء الحجاج؛ رایزن علمی و فرهنگی کشور عراق همراه هیئتی از بخش‌های مختلف دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) از جمله کتابخانه، ساختمان فاوا واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات، سایت‌های دانشگاه، کلاس‌های هوشمند، مرکز آموزش‌های مجازی راه دور و الکترونیکی و غیره دیدن کردند و از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه آشنا شدند.

انتهای پیام/ح*

نظر شما