شناسهٔ خبر: 24258321 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به مناسبت روز کتابخانه‌گردی انجام می‌شود:

افتتاح دو کتابخانه نهادی در استان خراسان رضوی

حسین اکبری؛ مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان خراسان رضوی درباره کتابخانه‌های میزبان در تور کتابخانه‌گردی گفت: برای بازدید بیشتر از کتابخانه‌های شهر مشهد در تور کتابخانه‌گردی، کتابخانه‌های نزدیک به هم را به عنوان میزبان در این امر انتخاب کردیم.

صاحب‌خبر -
 
حسین اکبری
حسین اکبری مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره برنامه‌های تور کتابخانه‌گردی استان گفت: طرح ملی کتابخانه‌گردی که در نهاد عمومی کتابخانه‌های کل کشور تصویب شده است، امری مفید برای جذب عموم مردم به کتابخانه‌ها است.

وی درباره افتتاح کتابخانه‌ها در تور کتابخانه‌گردی گفت: دو کتابخانه نهادی(نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور) یک کتابخانه روستایی و یک کتابخانه شهری و یک کتابخانه سیار، در مرحله آماده‌سازی است که امیدواریم این کتابخانه‌ها تا روز هفدهم اسفند ماه که روز کتابخانه گردی است، به مرحله بهره‌برداری و افتتاحیه برسند.
 
اکبری گفت: تور کتابخانه‌گردی در یک روز انجام خواهد شد که در هر شهرستان استان خراسان رضوی از یک الی دو کتابخانه بازدید خواهیم داشت.
 
مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان خراسان رضوی تاکید کرد: لازم به ذکر است که از مسئولین، هنرمندان و نویسندگان استان دعوت به عمل آمده تا در کنار مردم از کتابخانه‌های استان بازدید کنند؛ همچنین کتابخانه‌های استان در تور کتابخانه‌گردی امکاناتی نظیر عضویت رایگان به مردم ارائه می‌دهند.
 
وی درباره کتابخانه‌های منتخب برای اجرای تور کتابخانه‌گردی گفت: کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌ها مکان اصلی بازدید برای اجرای این مراسم هستند. در مرکز هر شهرستان تنها یک کتابخانه مرکزی وجود دارد که میزبان مردم در تور کتابخانه‌گردی می‌شوند.
 
اکبری افزود: با توجه به جلساتی که در مورد برنامه‌های کتابخانه‌گردی با شورای فرهنگی استان داشتیم، قصد داریم کتابخانه‌ها را مکان شادتری برای مردم تبدیل کنیم و فضای شاداب‌تری برای عموم مردم به وجود بیاوریم.
 
مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان خراسان رضوی در انتها گفت: با توجه به تاکید همراهی مسئولین و مردم در بازدید کتابخانه‌ها و با توجه به فرصت محدودی که این افراد دارند، تلاش‌ می‌کنیم که مسیر کتابخانه‌گردی در شهر مشهد به‌گونه‌ای باشد تا کتابخانه‌های نزدیک به هم میزبان تور کتابخانه‌گردی شوند. چراکه اگر کتابخانه‌ها پراکنده باشند فرصت کمتری برای بازدید از کتابخانه‌ها موجود است.

نظر شما