شناسهٔ خبر: 24258195 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آمادگی جهاد دانشگاهی اردبیل برای راه‌اندازی خط تولید نشاسته پلیمری

نمایندگی اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از آمادگی این نهاد برای راه‌اندازی خط تولید نشاسته پلیمری خبرداد و از مسئولان استان به ویژه استاندار و نمایندگان استان خواست در تسریع عملیاتی شدن این طرح صنعتی،مساعدت‌های لازم را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهران اوچی اردبیلی در دیدار با مشاور و مدیرکل دفتر استاندار اردبیل، با اشاره به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اردبیل در استان افزود: از زمان راه اندازی این نهاد، گام های ارزشمند و مثبتی در راستای رفع نیازها و امور مغفول مانده استان برداشته شده است. 
  
وی مهارت کسب و کار و وجود بستر مناسب را بهترین زمینه برای توسعه کارآفرینی اعلام و تلاش در راستای اشتغال‌زایی را رویکرد اصلی فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی عنوان و خاطرنشان کرد: در صدد هستیم با راه‌اندازی مراکز جدید آموزشی و تحقیقاتی، زمینه مهارت‌آموزی و بسترسازی برای اشتغال فراگیران را فراهم کنیم.
 
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل به انتخاب طرح «پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته پلیمری(حفاری)» جهاددانشگاهی استان اردبیل به عنوان یکی از طرح های فناورانه برتر استان از سوی استانداری اردبیل در سال 1395 و معرفی آن به معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری جهت تخصیص اعتبار اشاره و اظهار کرد: راه‌اندازی و بهره برداری این طرح از اولویت‌های این نهاد برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی است. 

اوچی اردبیلی با اشاره به بالا بودن درصد ناباروری زوجین در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری تصریح کرد: ارتقای تجهیزات مرکز درمان ناباروری قفقاز از دغدغه های مهم جهاددانشگاهی اردبیل و لازمه جلب حمایت جهاددانشگاهی کشور از این امر، در وهله اول تخصیص فضای فیزیکی مناسب است که برای تحقق آن مساعدت های استاندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان ضرورت دارد. 

وی به فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) و مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در امر اطلاع رسانی و افکارسنجی آماده همکاری با استانداری اردبیل در جهت معرفی بیشتر استان است. 

در این دیدار مشاور و مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری اردبیل حضور و فعالیت های جهاددانشگاهی در استان را بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: همکاری و مساعدت های لازم برای رفع نیاز این نهاد از سوی استانداری صورت خواهد گرفت تا گامی در جهت توسعه استان برداشته شود.
 
فرزاد قلندری و تصریح کرد: با توجه به نقش جهاددانشگاهی در توسعه اقتصادی و کارآفرینی استان، حضور این نهاد انقلابی در کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی استان می تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام

نظر شما