شناسهٔ خبر: 24258083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

مولر اتهامات جدیدی به دو عضو ستاد انتخابات ترامپ وارد کرد

تهران – ایرنا - «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اتهام های جدیدی به دو عضو سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ وارد کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز، بسیاری از اتهاماتی که به تازگی علیه «پال مانافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ و «ریک گیتس» وارد شده، شبیه اتهاماتی است که پیش تر در ماه اکتبر به آنها وارد شده بود.
کیفرخواست جدید مولر به 32 مورد تخلف پرداخته است. طبق این کیفرخواست، مانافورت هنگامی که درخواست وام رهنی کرده بود، اطلاعات نادرستی در مورد درآمدش به بانک ارائه داده بود. هفت مورد از این تخلفات به حاکی است که مانافورت گزارش های درستی درخصوص حساب های بانکی اش در خارج از آمریکا ارائه نکرده بود.
این کیفرخواست اتهامات مشابهی را به «ریک گیتس» شریک تجاری مانافورت و معاون ستاد انتخاباتی ترامپ وارد کرده است. 
کیفرخواست ماه اکتبر اتهاماتی در مورد فرار مالیاتی وارد نکرده بود. در کیفرخواست عمدتا به نقض قوانین لابی گری خارجی توسط مانافورت پرداخته شده بود. اما کیفرخواست جدید گزینه های بیشتری در اختیار دادستان ها قرار می دهد.
این اتهامات ارتباطی به ستاد انتخاباتی ترامپ یا خود او ندارد بلکه مربوط به زمانی است که مانافورت و گیتس هنوز وارد ستاد انتخابات نشده بودند. با این حال، این تحقیقات کاخ سفید را نیز درگیر کرده است.
پس از آنکه در ماه اکتبر اتهاماتی به مانافورت و گیتس وارد شد، «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی ترامپ نیز اعتراف کرد که در مورد ارتباطاتش با روسیه به اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی) دروغ گفته بود. تاکنون سیزده روس به تلاش برای ایجاد هرج و مرج در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تغییر آرا به نفع ترامپ در سال 2016 متهم شده اند.
در کیفرخواست جدید شانزده اتهام همچون کلاهبرداری از بانک و فرار مالیاتی مطرح شده است. به گفته دادستان ها، این کیفرخواست به دادگاهی فدرال در «الکساندریا» در ایالت ویرجینیا ارائه شده، زیرا تخلفات مطروحه در آنجا صورت گرفته است. 
دوستان مانافورت می گویند که کیفرخواست مولر تلاشی برای فشار وی است تا اطلاعاتی در مورد ترامپ و ستاد انتخاباتی او ارائه دهد. 
دادستان ها گفته اند که مانافورت سال ها برای دولت اوکراین که نزدیک به روسیه بوده، لابی کرده اما اطلاعات در این زمینه و همچنین اطلاعات مربوط به پولشویی را کتمان کرده و بازرسان را در مورد فعالیت های خارجی اش گمراه کرده است.

نظر شما