شناسهٔ خبر: 24257737 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان یک فاجعه ملی است/کاهش ۳۰ درصدی اعتبار صندوق بیمه در بودجه سال آینده

ابراهیمی پاک، گفت:شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان و حذف کانون‌های مرغ تخم‌گذار یک فاجعه ملی است که صندوق بیمه بدون حمایت دولت نمی‌تواند کاری از پیش برد.

صاحب‌خبر -

علی ابراهیمی پاک عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت خسارت ناشی از آنفلوانزای حاد پرندگان به مرغداران، اظهار کرد: از ابتدای مهر تا کنون بیش از 215 میلیارد تومان خسارت به مرغداران وارد شد که 55 میلیارد تومان معادل 30 درصد غرامت تولیدکنندگان پرداخت و مابقی پس از تأمین منابع مالی توسط دولت در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

به گفته وی شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان و حذف کانون های مرغ تخم گذار یک فاجعه ملی است که صندوق بیمه بدون حمایت دولت نمی تواند کاری از پیش برد.

ابراهیمی پاک ادامه داد: مجموع بدهی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان ناشی از غرامت سال زراعی 95-96 را هزار و 100 میلیارد تومان اعلام کرد.

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی از کاهش 30 درصدی اعتبار صندوق در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: اگرچه رقم پیشنهادی صندوق بیمه در بودجه سال آینده اعتباری بالغ بر هزار و 500 میلیارد تومان بود، اما رقم پیشنهادی دولت هزار میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه با اعتبار هزار و 350 میلیارد تومانی، بیانگر کاهش 30 درصدی اعتبارات است که انتظار می رود در کمیسیون تلفیق این رقم اصلاح شود تا در صورت بروز حوادث، جبران خسارت کشاورزان شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما