شناسهٔ خبر: 24257719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

برنامه ریزی مناسب برای انس بیشتر با کتاب یک ضرورت است

زاهدان- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برپایی نمایشگاه کتاب سبب دوستی بیشتر با کتاب و کتابخوانی می‌شود لذا مسئولان فرهنگی باید با برنامه‌ریزی مناسب ، سبب انس بیشتر مردم با کتاب شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،آیت الله عباسعلی سلیمانی در آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب سیستان‌ و بلوچستان و برگزاری چهارمین دوره کتاب سال استانی که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولین استان بعد ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: کتاب در همه مکاتب و ادیان محترم است و جز شاخص های رشد فرهنگی یک جامعه محسوب می‌شود گرچه جایگاه کتاب در اسلام بالاتر و با ارزش تر از سایر ادیان است به گونه ای که هیچ سنتی در دین مبین اسلام پذیرفتنی نیست مگر برگرفته از کتاب قرآن باشد و مشروعیت و حقانیت این دین الهی به این کتاب وابسته است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این آیین با اشاره به اینکه سیستان‌ و بلوچستان از سرمایه های انسانی و نیروهای جوان تحصیلکرده برخوردار است، تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان به عنوان یک دژ فرهنگی و اقتصادی، از فرهنگی بالنده و غنی در کشور برخوردار است که این موضوع ریشه در گذشته دارد.

سید دانیال محبی افزود: با توجه به اینکه تفکر توسعه ای و انسان های که به توسعه می اندیشند، بستر توسعه را فراهم می کنند از این رو باید با هم گرایی و هم افزایی بین همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در سیستان و بلوچستان برای توسعه استان تلاش شود.

وی خاطرنشان کرد: نوع خواسته ها و مطالبات جوانان استان ما با دیگر استان های کشور متفاوت است بنابراین باید متناسب با نیاز آنان در حوزه فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی باید برنامه ریزی و اقدام کرد.

محبی گفت: حضور انسان های فرهیخته، فرهنگی و شخصیت های بزرگ از والاترین امتیازات استان است که باید از این ظرفیت برای توسعه منطقه به نحو احسن استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بیان کرد: امسال همزمان با نوزدهمین نمایشگاه کتاب استان ، چهارمین دوره جایزه کتاب سال سیستان‌ و بلوچستان با تجلیل از نویسندگان برتر آثار برگزار میشود که اتفاق فرخنده ای در عرصه فرهنگ استان بشمار می‌رود.

حسین مسگرانی افزود: خوشبختانه حضور ناشران استانی در این دوره جایزه کتاب سال بسیار چشمگیر بوده بطوری که افزون بر ۱۱۰ عنوان کتاب به دبیرخانه رسید و مورد داوری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در سه شهرستان سراوان، خاش و زهک نیز ویژه برنامه های فرهنگی به اجرا در خواهد آمد، اذعان داشت: در نمایشگاه کتاب امسال استان دستگاه ها و نهادهای مختلف نظیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی، حفظ آثار دفاع مقدس وکنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان آثار خود را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.

نظر شما