شناسهٔ خبر: 24257597 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

شوک آورترین و باورنکردنى‌ترین لحظات در طول تاریخ+ تصاویر

نصر: تاریخ پر است از اتفاقات باورنکردنی و سال ها، دهه‌ها و قرن‌ها بعد هنوز شوک طنین انداز شده آن‌ها از یاد نرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، داستان های مربوط به این اتفاقات باورنکردنی که بسیاری از آن ها مسیر تاریخ را تغییر دادند از طریق کتاب ها و برنامه های تلویزیونی مستند گونه بازگویی شده است اما در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 11 مورد از این اتفاقات و چگونگی رخ دادن آن ها آشنا کنیم که وقوع آن ها مردم دنیا را در بهت و حیرت فرود برد.

11- اعدام ملکه آن بولین

  شوک آورترین و عجیب‌ترین لحظات در طول تاریخ+ تصاویر

در صبح ماه می 1536، شاه هنری هشتم دستور اعدام همسر دومش آن بولین را در ملاء عام صادر کرد. وی به جرم زنا و توطئه برای به قتل رساندن پادشاه در برج سبز که در درون برج لندن قرار داشت گردن زده شد. در آن زمان تنها سه سال از ازدواج او و شاه هنری می گذشت و هنری به خاطر او و با زیر پا گذاشتن قانون کلیسای کاتولیک، همسر قبلی اش که بیش از 24 سال با هم زندگی کرده و از او فرزند داشت را رها کرده بود. در نهایت وی همراه با برادر و 4 نفر دیگر به جرم خیانت، روابط نامشروع و توطئه برای قتل پادشاه اعدام شدند. البته هیچگاه مشخص نشد که ادعاهای صورت گرفته علیه او درست بوده یا خیر.
 
10- ساخت دیوار برلین
 
  شوک آورترین و عجیب‌ترین لحظات در طول تاریخ+ تصاویر

برای تقریباً 3 دهه دیوار برلین قسمت شرقی و کمونیست برلین را از قسمت غربی این شهر که طرفدار ایالات متحده بود جدا کرد. این دیوار در طول یک شب در سال 1961 توسط دولت جمهوری دموکراتیک آلمان که بر قسمت شرق شهر حکومت می کرد ساخته شد و هدف از ساخت آن چلوگیری از ورود «فاشیست های غربی» به قسمت شرقی شهر اعلام گردید اما در واقع هدف اصلی آن جلوگیری از فرار ساکنان قسمت شرقی به قسمت غربی بود.
صبح روز 13 آگوست وقتی مردم برلین از خواب بیدار شدند دیدند که از دوستان، آشنایان و فرزندان و حتی خانه های خود جدا شده اند و عبور از دیوار نیز کاملاً غیرممکن بود. بعدها این دیوار با بلوک های بتنی به ارتفاع 4 متر و عرض بیش از یک متر جایگزین شد که به شدت از آن مراقبت شده و تله هایی نیز در اطراف آن کار گذاشته شده بود. در کل بیش از 171 نفر هنگام تلاش برای عبور از این دیوار کشته شدند و در نهایت در نوامبر سال 1989 دیوار برلین فرو ریخت.
 
9- غرق شدن کشتی تایتانیک

  شوک آورترین و عجیب‌ترین لحظات در طول تاریخ+ تصاویر

در شب 14 آوریل 1912 کشتی غول پیکر تایتانیک که ادعا می شود غرق نشدنی است با یک کوه یخی برخورد کرده و در اولین سفر دریایی خود غرق شد. از 2.208 مسافر بزرگ ترین کشتی مسافری آن دوران تنها 712 نفر زنده ماندند. غرق شدن این کشتی بیش از دو ساعت و نیم زمان برد و بسیاری نیز به دلیل سرد بودن آب های منطقه در همان لحظات اول وارد شدن در آب جان دادند. این اتفاق به شدت دنیا را شوکه کرد.
 
8- آتش سوزی بزرگ شهر لندن
 
  شوک آورترین و عجیب‌ترین لحظات در طول تاریخ+ تصاویر

حدود 350 سال پیش بزرگ ترین آتش سوزی تاریخ در شهر لندن رخ داد که بیش از 65.000 خانه و 13.000 ساختمان دیگر را به خاکستر تبدیل کرد. این آتش سوزی در ساعات اولیه صبح روز دوشنبه دوم سپتامبر 1666 در خانه توماس فارینور نانوا در نزدیکی پل لندن آغاز شده و در نتیجه هوای خشک و شدت باد به مدت سه روز تمام شهر را به جهنم تبدیل کرد که در انتها بیش از 100.000 نفر را بی خانمان کرد. در این آتش سوزی تنها تعداد کمی کشته شدند اما خسارات شدیدی به شهر لندن وارد شد.
 
7- سفر اولین انسان به فضا
 
  شوک آورترین و عجیب‌ترین لحظات در طول تاریخ+ تصاویر

در 12 آوریل 1961، یوری گاگارین، فضانورد روسی به اولین انسانی تبدیل شد که به فضا سفر می کند و با یک سفر 108 دقیقه ای در مدار زمین با فضاپیمای ووستوک 1 خود به موفقیتی بزرگ دست یافت. این فضانورد 27 ساله با یک لباس مخصوص پرتقالی روشن و کلاهی که عبارت اختصاری «CCCP» روی آن حک شده و نشان می داد او شهروند شوروی است بعد از گفتن عبارت «بزن بریم» از فضاپیمای خود بیرون پرید
 
6- جادوگران سالم
 
  شوک آورترین و عجیب‌ترین لحظات در طول تاریخ+ تصاویر

بین ژوئن و سپتامبر 1692 بیش از 19 مرد و زن به جرم جادوگری در یک جامعه کوچک مذعبی به نام «سالم» (Salem) در ایالت ماساچوست آمریکا اعدام شدند. این افراد با ادعای برخی از دختران نوجوان روستا که ادعا می کردند جادو شده اند به مرگ مجکوم شدند. بدین ترتیب ترس و وحشت همه جا را فرا گرفت و بهار سال 1962 نیز بیش از 150 مرد، زن و کودک به جرم جادوگری به مرگ محکوم شدند که تنها با اعتراف به گناه خود جانشان را نجات دادند. بسیاری از این اعدام ها با دار زدن یا زنده زنده سوزاندن در آتش انجام می گرفت.
 
5- شروع جنگ جهانی اول
 
  شوک آورترین و عجیب‌ترین لحظات در طول تاریخ+ تصاویر

جنگ جهانی اول با حضور بیش از 30 کشور در جبهه ای با وسعت بی سابقه و فراتر از حد تصور اولین درگیری بین المللی بزرگ تاریخ لقب گرفت . این جنگ جان بیش از 9 میلیون سرباز و تعداد نامشخصی غیرنظامی را گرفت و برای همیشه دورنمای سیاسی و اجتماعی جهان را تغییر داد. دو هفته پس از تنش پس از ترور فرانتس فردیناند، ولیعهد اتریشی-مجارستانی در سارایوو در 28 ژوئن 1914، بریتانیا به آۀمان اعلان جنگ داد و به سرعت تمام اروپا درگیر جنگ شد که خیلی زود مشخص گردید برنده ای وجود ندارد.
 
 
4- ماجرای جک درنده
 
  شوک آورترین و عجیب‌ترین لحظات در طول تاریخ+ تصاویر

در طی تنها چند هفته در سال 1888، یک قاتل سریالی که بعدها به او لقب «جک درنده» داده شد پنج فاحشه را در شرق لندن کشته و آن ها را مثله کرد. با شروع جستجوها و تحقیقات پلیس برای دستگیری قاتل موجی از ترس و وحشت شهر را در برگرفت. علی رغم دستگیری و بازجویی های فراوان اما در نهایت پلیس نتوانست عامل این قتل ها را پیدا کند و تا به امروز نیز هویت این قاتل بیرحم ناشناخته باقی مانده است.
 
3- کشف مقبره توتانخامون
 
  شوک آورترین و عجیب‌ترین لحظات در طول تاریخ+ تصاویر

شاید بزرگ ترین کشف باستان شناسی تاریخ در سال 1922 توسط یک باستان شناس بریتانیایی به نام هاوارد کارتر و تیم او در مصر رخ داد که کشف قبر دست نخورده و کاملاً سالم هجدهمین فرعون مصر به نام توتانخامون بود. این قبر اولین و تنها قبر غارت نشده در دره پادشاهان بود که پر از اشیاء گران قیمت و آثار هنری باارزش بود. بدین ترتیب کارتر به یک چهره مشهور بین المللی تبدیل شده و یک تور بزرگ را در سراسر آمریکا در سال 1924 آغاز کرده و به صحبت در مورد کشفیات خود پرداخت که فهرست بندی آن ها بیش از یک دهه به طول انجامید.
 
2- بمباران هیروشیما
 
  شوک آورترین و عجیب‌ترین لحظات در طول تاریخ+ تصاویر

در 6 آگوست 1945، ایالات متحده بمبی اتمی را روی شهر هیروشیما در ژاپن رها کرد که بیش از 135.000 نفر را به کام مرگ فرستاد. به گفته کارشناسان اتمی در طی سه ثانیه اول پس از انفجار بمب، هزاران نفر به دلیل دمای اولیه 60 میلیون درجه سانتیگراد که 10.000 برابر داغ تر از دمای سطح خورشید است به خاکستر تبدیل شدند. سه روز بعد بمب اتمی دیگری روی شهر ناگازاکی رها شد که مرگ دستکم 50.000 نفر را در پی داشت و برخی نیز تعداد کشتگان آن را 74.000 نفر اعلام کردند.
 
1- اعدام جنازه اولیور کرامول
یکی از مهم ترین لحظات تاریخ در سال 1661 رخ داد که جنازه اولیور کرامول نبش قبر شده و به خاطر خیانت "اعدام" شد. تنها دو سال و نیم قبل از آن، در نوامبر 1658، مراسم تدفین کرامول در کاخ وست مینستر انجام شده بود. وی یکی از افسران ارتش پارلمان بود که در اوایل شروع جنگ داخلی در سال 1642 نقش مهمی در به دادگاه کشاندن چارلز اول و گردن زدن او داشت. بعد از اعدام پادشاه در کشور حکومت جمهوری اعلام شد.
 
انتهای پیام/

نظر شما