شناسهٔ خبر: 24257477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

شیوه‌هایی برای گریز از کسالت شغلی

مردم اغلب شروع به کاری می‌کنند که می‌خواهند، ولی در عمل، انتظاراتشان از کاری که مجبورند انجام دهند، متفاوت است.

صاحب‌خبر -
شفا پآنلاین>اجتماعی>شاید یکی از مزایای شغلتان این باشد، دقیقا چیزی را که دوست دارید، انجام می‌دهید. از سوی دیگر این موضوع اجتناب‌ناپذیر است که شغل‌تان روزمره شود و در این موقعیت پیشرفت و ارتقای شغلی‌تان را فراموش خواهید کرد. امکان پیشرفت تنها در مورد فردی که عاشقانه شغلش را دوست دارد، محقق خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین:در این زمان،‌ فقدان شور و اشتیاق برای کار کردن، مشکل معمول افراد است. مردم اغلب شروع به کاری می‌کنند که می‌خواهند، ولی در عمل، انتظاراتشان از کاری که مجبورند انجام دهند، متفاوت است. گرچه دلیلی برای ویران کردن چیزی که تا به حال درست کرده‌اید، وجود ندارد، با این وجود اگر نشانه‌های از دست دادن علاقه به شغلتان را دارید،‌ باید ترفندهایی به کار ببندید تا دوباره علاقه‌ قبلی‌تان را به دست آورید. پنج نکته‌ای که به شما در دوباره علاقه‌مندشدن به شغلتان کمک می‌کند:
قدری وقت به خودتان اختصاص دهید: شروع به برنامه‌ریزی‌ برای وقتتان‌ کنید و آن وقت را به خود اختصاص دهید. به کلاس‌های آشپزی بروید، یک کتاب هیجان‌انگیز یا داستان کارگاهی بخوانید. دستگاه تلفنتان را روی پیام‌گیر تنظیم کرده تا تمام تلفن‌های کاری بعد از ساعت اداری <Office hours>روی پیام‌گیر برود. مانند افراد معتاد به کار که اغلب فراموش می‌کنند، برای تفریح یا آرامش زمانی به خودشان بدهند، نباشید. این موضوع شاید به شما کمک کند که در شغلتان رشد کنید، اما نه برای مدتی طولانی: این موضوع شما را به فرسودگی شغلی می‌رساند.
یک مربی پیدا کنید: مهم نیست که تجربه شما چیست، همیشه فردی وجود دارد که بفهمد که شما چه می‌کنید، ‌حتی ممکن است بهتر از شما این موضوع را درک کند. شخصی مانند این بهتر از هر چیز دیگری است،‌ آنها به شما کمک می‌کنند که در یک مکان و موقعیت در جا نزده و رو به جلو حرکت کنید. شما می‌تواند یک مربی شغلی استخدام کنید یا برای مشاوره از او کمک بخواهید.
بعضی از مسوولیت‌هایتان را واگذار کنید: این موضوع را در نظر بگیرید که امکان تغییر بعضی از مسوولیت‌هایی که آنها را دوست ندارید و باری بر دوش‌تان هستند به دیگران وجود دارد. برای صاحبان کسب و کار این موضوع معمولا به معنای استخدام کارمند است. اگر شما وسع آن را ندارید که فردی تمام وقت با این ویژگی پیدا کنید، می‌توانید فردی را پیدا کنید که ساعت کمتری بتواند حضور داشته باشد. قطعا این کار بسیار راحت‌تر از این است که تمام کارها را خودتان یک‌تنه انجام دهید، چرا که این موضوع شما را به سرعت به خستگی سریع و فرسودگی شغلی می‌رساند.
روی روابطتان تمرکز کنید: زمانی که این احساس در شما شروع می‌شود؛ معنای کاری که می‌کنید چیست، ممکن است شروع به دور شدن از افرادی کنید که دوست دارید و دوست‌تان دارند و این شاید بدترین چیزی است که می‌توانید انجام دهید. رابطه شما با خانواده یا دوستان چیزی است که می‌تواند به شما انرژی دوباره دهد و همچنین برایتان الهام‌بخش باشد.
این افراد می‌دانند که چگونه آرمان و آرزوهای شما را به خاطرتان بیاورند. بعضی از افراد بالای میز کارشان عکس‌هایی از همسر، بچه‌ها یا والدینشان می‌گذراند تا مدام به یاد آنها بیاورد که چیزهای دیگری نیز در زندگی در کنار شغلشان وجود دارد‌ و آن چیزی نیست جز افرادی که به آنها نیاز دارند. وقتی که شما بخشی از یک جامعه یا یک خانواده باشید، هر چیزی ساده‌تر و آسان‌تر است.
از روش‌های نوآورانه استفاده کنید: ناامیدی اغلب از یکنواختی می‌آید. اگر شما مدام،‌ روزها پشت روزها، یک فعالیت را تنها با یک روش اجرا کنید،‌ در حالی که می‌توانید آن را عوض کنید، دچار ناامیدی می‌شوید. نواوری می‌تواند به شما در چگونگی اجرای آن کمک کند.
این موضوع نه تنها به شما بلکه به شغلتان نیز کمک خواهد کرد. زمانی را برای مرور کارهایتان اختصاص دهید و این سوال را از خود بپرسید: «آخرین باری که همه چیز را تغییر دادید کی بود؟» با این کار شما می‌توانید چیزهای جدید را امتحان کرده و طراوت را دوباره به شغلتان برگردانید.
نتیجه
به خاطر داشته باشید که همه افراد تجربه رکود و افسردگی را در زندگی‌شان داشته‌اند،‌ به خصوص این موضوع متوجه شغلشان بوده است. اگر دارید علاقه‌تان را به شغلتان از دست می‌دهد، به این معنا نیست که باید تسلیم شوید. این موقعیت ممکن است موقتی باشد،‌ تنها نیاز دارید که بر آن غلبه کنید.سپید

Huffingto- Pos



نظر شما