شناسهٔ خبر: 24257463 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نائورت: فرآیند آستانه با ناکامی روبرو شده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مذاکرات صلح آستانه درباره سوریه را شکست خورده خواند.

صاحب‌خبر -

نائورت: فرآیند آستانه با ناکامی روبرو شده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هدر نائورت -- سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا -- در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به رویدادهایی که در شهر عفرین در شمال سوریه در جریان است گفت: ما در آنجا نیرو نداریم و خیلی دقیق نمی توانیم نظر بدهیم اما به گفتگو با دولت ترکیه ادامه می دهیم.

وی افزود: رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه گفتگوهای سازنده ای با همتای ترکیه ای خود و نیز با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه داشت و بر اهمیت تمرکز روی مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کرد. آنچه که در عفرین اتفاق می افتد ما را از تمرکز بر داعش دور می سازد و این سودمند نخواهد بود.

نائورت مدعی شد فرآیند آستانه با ناکامی روبرو شده است. فرآیند ژنو تنها راه رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه است زیرا کشورهای بسیاری در آن مشارکت دارند.

خبرنگاری پرسید آیا شما درباره متمایل شدن ترکیه به سمت روسیه و ایران نگرانی دارید؟ نائورت پاسخ داد: ترکیه یکی از هم پیمانان ما در ناتو است، ما قطعا اختلاف هایی با دولت ترکیه داریم؛ اما پیمان ما با این کشور نسبتا قوی است. طبیعی است که کشورهای عضو ناتو بخواهند با دیگر کشورها رابطه داشته باشند و ما قرار نیست مداخله کنیم. ما در زمینه روابط مان با ترکیه اطمینان داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تلاش عراق برای خرید سامانه اس - 400 روسی را نقض قانون کاتسا می دانید یا خیر؟ گفت: با کشورهای هم پیمان در ارتباط هستیم و درباره مواردی که ممکن است قانون کاتسا نقض شود به آنان مشاوره می دهیم و پیامدهای چنین نقضی را به آنان گوشزد می کنیم.

انتهای پیام/

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

برچسب‌ها:

نظر شما