شناسهٔ خبر: 24257428 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تظاهرات مهاجران آفریقایی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین

صدها مهاجر آفریقایی در اعتراض به زندانی شدن تعدادی از مهاجران، در فلسطین اشغالی تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها مهاجر آفریقایی در اعتراض به زندانی شدن تعدادی از مهاجران، در فلسطین اشغالی تظاهرات کردند. این نخستین بسیج گسترده مهاجران آفریقایی بعد از اجرای سیاست مهاجرتی جنجالی جدید در فلسطین اشغالی است.

بر این اساس، رژیم صهیونیستی آماده می شود هزاران مهاجر اریتره ای و سودانی را که به طور غیر قانونی به سرزمین‌های اشغالی وارد شده و در جریان تحقیق درخواست پناهندگی نداده اند، اخراج کند. اسرائیل به این مهاجران اختیار داده است تا آغاز ماه آوریل به کشور اصلی خود یا کشور ثالثی بروند یا این که به مدت نامعلومی زندانی خواهند شد.

این طرح در مرحله نخست به مردان تنهایی که درخواست پناهندگی نداده اند، یا آنهایی که درخواست پناهندگی آنها رد شده است، مربوط می شود. مقامات اسرائیلی این هفته به نخستین بازداشت ها بر اساس این طرح مبادرت کردند. آنها روز سه شنبه نخستین افراد بازداشت شده اریتره ای را که پیش از این در مرکز بازداشت هولوت در فاصله ای نه چندان دور از زندان صحارونیم بودند، به این زندان منتقل کردند.

به گفته سازمان های امدادی، در بازداشتگاه هولوت زندانیان از شامگاه سه شنبه به اعتصاب غذا دست زده اند. تظاهر کنندگان مهاجر که با دست بر سر خود می زدند، شعار می دادند «ما جنایتکار نیستیم، ما پناهجو هستیم. ما را اخراج نکنید، ما را زندانی نکنید، ما فروشی نیستیم، ما متقاضی پناهندگی هستیم، برادران ما را دوباره به میان ما بفرستید». تظاهر کنندگان همچنین پلاکاردهایی با مضمون «اخراج پناهجویان بیگناه را متوقف کنید» و «ما جنایتکار نیستیم» با خود حمل می کردند.

انتهای پیام/

مهاجران آفریقایی در اسراییل تظاهرات کردند

نظر شما