شناسهٔ خبر: 24257418 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وقتی جلسه خانوادگی قرآن در سطح یک شهر گسترش یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ جلسه «القرآن والعتره» شهرستان حمیدیه از سال 1386 فعالیت خود را در جمع خانوادگی آغاز کرد اما اکنون با گسترش آن، هر هفته در منزل یکی از ساکنان این شهر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خوزستان، جلسات قرآن بسیاری در شهرستان حمیدیه در روزهای مختلف هفته تشکیل می‌شود. جلساتی که ابتدا به صورت خانوادگی آغاز به کار کردند اما بعدها گسترش یافتند.

اسکندر طرفی مدیر جلسه «القرآن والعتره» شهرستان حمیدیه در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان درباره پیشینه این جلسه قرآنی که بیش از 10 سال از تشکیل آن می‌گذرد، گفت: این جلسه از سال 86 فعالیت خود را آغاز کرد.

وقتی جلسه خانوادگی قرآن در سطح یک شهر گسترش یافت

وی ادامه داد: این جلسه به صورت هفتگی در پنجشنبه شب‌ها در منازل مردم و ساکنان حمیدیه برگزار می‌شود و همه مردم سهمی در برگزاری آن دارند.

طرفی با اشاره به اینکه این جلسه آموزش قرائت قرآن کریم است، افزود: در هر جلسه 4 صفحه از قرآن کریم قرائت می‌شود؛ سه تا چهار روز قبل از تشکیل جلسه صفحاتی که قرار است خوانده شوند اعلام می‌شوند تا حاضران در جلسه با تمرین خود را آماده قرائت کنند و در جلسه همه آن صفحات تعیین شده را بخوانند.

وقتی جلسه خانوادگی قرآن در سطح یک شهر گسترش یافت

مدیر جلسه «القرآن والعتره» شهرستان حمیدیه گفت: این جلسه 2 ساعت به طول می‌انجامد و مدرس آن ناجی ساعدی است. شیخ سعید لفته پور امام جمعه وقت حمیدیه پیشنهاد تشکیل این جلسه را داد و خودش هم استاد جلسه از ابتدای تشکیل آن بود.

شیخ سعید لفته پور پیشنهاد داد که این جلسه با همین نام برگزار شود و ابتدا بین خانواده بود، در جمع خانوادگی تشکیل شد، فامیل دور هم جمع می‌شدند و قرآن می‌خواندند. اما شیخ به همان شرکت کنندگان خانوادگی توصیه می‎کرد که هر کسی در جلسه شرکت دارد، فرزند، دوست و آشنای خود را هم به جلسه بیاورد . این چنین بود که جلسه گسترش یافت و حالت عام به خودش گرفت و تاکنون در خدمت قرآن هستیم.

وقتی جلسه خانوادگی قرآن در سطح یک شهر گسترش یافت

وی عنوان کرد: در این جلسه از همه سنین شرکت می‌کنند؛ ما از 50 ساله تا 7 ساله داریم که همه هم در جلسه قرآن قرائت می‌کنند. بعضی از آنها هم بعد از اینکه تمرین صفحات تعیین شده به پایان رسید به قرائت تحقیق یا مجلسی می‌پردازند تا دیگران یاد بگیرند و شیوه صحیح خواندن را بیاموزند. تفسیر قرآن هم در این جلسه شیخ مالک چعباوی و حسن ساعدی انجام می‌دهند. 

 انتهای پیام

نظر شما