شناسهٔ خبر: 24257334 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشته و زخمی شدن ۵۰ مزدور سعودی در مرز یمن

نیرو‌های یمنی با دفع عملیات نفوذ مزدوران سعودی در مرز عربستان و یمن، دستکم ۵۰ تن از آن‌ها را کشته و یا مجروح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با دفع عملیات نفوذ مزدوران سعودی در مرز عربستان و یمن، دستکم 50 تن از آنها را کشته و یا مجروح کردند.

بر این اساس، عملیات مزدوران سعودی که از سمت ارتفاعات علیب و گذرگاه خضراء واقع در نجران عربستان قصد نفوذ به خاک یمن را داشتند، با حمله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به آن ها ناکام ماند.

بنابراین گزارش، این درگیری ها که با پوشش هوایی جنگنده های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان حدود هشت ساعت به طول انجامید، در پایان با کشته و یا زخمی شدن 50 تن از مزدوران و انهدام تعدادی از خودروهای زرهی آن ها پایان یافت.

درهمین حال یگان توپخانه ارتش یمن نیز مواضع نظامیان سعودی در پایگاه «عبادیه» در جیزان عربستان را هدف قرار دادند و منهدم کردند. عربستان همراه با آمریکا و چند کشور عربی از جمله امارات از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد. این تجاوز نظامی تاکنون هیچ دستاوردی برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما