شناسهٔ خبر: 24257280 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقام قطری: از سال ۲۰۱۴ بیست بار به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرده‌ام!

سفیر قطر در بیت المقدس از سفرهای متعدد خود به سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، حمد العمادی – سفیر قطر در بیت المقدس – گفت دوحه با ارسال کمک مالی برای فلسطینی ها که با تایید آمریکا صورت می گیرد به اسرائیل کمک می کند که از یک جنگ دیگر در غزه اجتناب ورزد. این دیپلمات قطری این همکاری را نشان دهنده فاصله گرفتن دوحه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) توصیف کرد.

رویترز در ادامه نوشت: قطر از حدود یک سال پیش از سوی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس تحریم شده است. از آن زمان تا کنون، این کشور تلاش کرده است از کمک رسانی های خود به نوار غزه و انجام هماهنگی های لازم با اسرائیل برای توزیع این کمک ها به عنوان ابزاری برای برقراری تماس های دیپلماتیک با دولت دونالد ترامپ استفاده کند. م

حمد العمادی، سفیر قطر در قدس بعد از دیدار با وزیر همکاری های رژیم صهیونیستی و مقامات امنیتی این رژیم؛ در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز گفت: ‹‹غزه در آستانه فروپاشی است.››

وی افزود: ‹‹ما در اصل از یک جنگ دیگر جلوگیری کرده ایم. ما نمی خواهیم جنگ دیگری رخ دهد.›› محمد العمادی گفت قطر از سال 2014 تا کنون حدود 800 میلیون دلار به غزه کمک کرده است.

وی تصریح کرد: ‹‹ما با هر دو طرف همکاری می کنیم تا صلح (آتش بس) برقرار بماند. ما به حماس کمک می کردیم، آیا به نظر شما اسرائیلی ها به ما اجازه می دادند که به این منطقه رفت و آمد کنیم؟ اگر ما چنین کمک هایی را به حماس ارائه می کردیم، چنین آمد و شدهایی غیرممکن بود. اسرائیلی ها می دانند که ما به حماس کمک نمی کنیم.››

العمادی افزود دوحه در پاسخ به درخواست های اسرائیل و آمریکا از ادامه حضور صالح العاروری، معاون رییس دفتر سیاسی حماس در قطر جلوگیری کرده است.

وی افزود نحوه هزینه کرد هر یک سنت از پولی که قطر برای ساکنان نوار غزه ارسال کرده است به شدت پایش می شد تا اطمینان حاصل گردد که این پول صرفا برای مصارف بشردوستانه به کار می رود.

سفیر قطر در قدس گفت: ‹‹ما اطلاعات درستی را در خصوص کارکرد خود و نیز در خصوص این مردم به واشنگتن ارائه کردیم.›› وی افزود از سال 2014 تا کنون 20 بار به اسرائیل سفر کرده است. این سفرها در گذشته پنهان می ماند، اما وی در ماه های اخیر از پنهانکاری های گذشته فاصله گرفته است.

رویترز در پایان نوشت: در مقابل، مقامات اسرائیلی از اظهارنظر درباره دیدارها و سفرهای العمادی به اسرائیل خودداری کرده اند. یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد سکوت اسرائیل درباره دیدارهای العمادی برای آن است که قدرت های عربی را ناراحت و ناخرسند نسازد.

انتهای پیام/

نزدیکی قطر با اسراییل

برچسب‌ها:

نظر شما