شناسهٔ خبر: 24257267 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

"سامانه تعاملی کاشف" در راستای ارتقای سلامت نظام بانکی است

یک کارشناس بانک گفت: "سامانه تعاملی کاشف" در راستای طراحی و تأمین نظام گزارش دهی رخداد‌های امنیتی ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

هادی حق‌شناس کارشناس بانک در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص راه اندازی و اهداف سامانه تعاملی کاشف، اظهار کرد: امروز ارزش پول به عنوان یک رکن در نظام پولی به حساب می‌آید، چرا که ارزش آن اهمیت در بازار پول را می‌طلبد و شاید بتوان گفت؛ یکی از ارکان اصلی در اقتصاد به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: ایجاد سامانه تعاملی کاشف می‌تواند به نقل و انتقال پولی کمک کند، چرا که می‌تواند امنیت را برای سپرده‌گذاران از وجه شبکه بانکی ایجاد کرده و در راستای ارتقای سلامت نظام بانکی حرکت کند.

این کارشناس بانک، گفت: یکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه، تقویت قابلیت‌ها و هم افزایی میان دستگاه‎های ذی‌ربط است که می‌تواند تأمین مطلوب حقوق شهروندی و منافع بانک‌ها و موسسات اعتباری باشد.

حق‌شناس در پایان گفت: امروز ارزش پول قابل ارزیابی است که می‌تواند نشان دهنده اهمیت بازار پول به حساب آید و هر تدبیری که برای این ارزش ملی گرفته شود، می‌تواند در نقل و انتقال پول تأثیرگذار باشد، این درحالی است که نقش بانک مرکزی در این امر دور از ذهن نیست.

گفتنی است، "سامانه تعاملی کاشف" در راستای طراحی و تامین نظام گزارش دهی رخداد‌های امنیتی و با هدف ایجاد هماهنگی در رویارویی موثر با حوادث امنیت اطلاعات بانکی و رسیدگی بهنگام به کلاهبرداری‌های مالی - سایبری آغاز به کار کرد.

این سامانه، نقش مهمی در مدیریت و توسعه دانش امنیت خواهد داشت، همچنین شرایطی را فراهم کرده تا دانش و اطلاعات غیرمتمرکز در حوزه امنیت بانکی به طور عام و اطلاعات مرتبط با تهدیدات و آسیب پذیری‌های امنیتی به طور خاص، در بستری مطمئن و تخصصی گردآوری شده و در میان ذی‌نفعان به اشتراک گذاشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما