شناسهٔ خبر: 24257214 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشته شدن ۷۱ فرد مسلح در مصر در دو هفته گذشته

ارتش مصر اعلام کرد با آغاز عملیات فراگیر ضد تروریسم در دو هفته گذشته، دستکم هفت نظامی مصری و ۷۱ فرد مسلح کشته شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش مصر اعلام کرد در دو هفته گذشته و با آغاز عملیات نظامی مبارزه فراگیر ضد تروریسم در مناطق مختلف این کشور دستکم هفت نظامی مصری و 71 فرد مسلح کشته شدند.

سرهنگ تامر الرفاعی، سخنگوی ارتش مصر در کنفرانس خبری برای تشریح آخرین تحولات در خصوص عملیات نظامی فراگیر در مناطق مختلف کشور که از تاریخ 9 فوریه ( 20 بهمن ) آغاز شده است، گفت در دو هفته گذشته دستکم هفت نظامی مصری در درگیری با عناصر مسلح وابسته به گروه های تروریستی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

سرهنگ تامر الرفاعی افزود در این مدت همچنین 71 فرد مسلح وابسته به گروههای تکفیری کشته شدند و نیروهای امنیتی مصر 1857 تن از عناصر مسلح، افراد مظنون و تحت تعقیب را بازداشت کردند که برخی از آنها از اتباع دیگر کشورها هستند.

سخنگوی ارتش مصر تاکید کرد نیروی هوایی ارتش نیز در دو هفته گذشته 158 موضع متعلق به عناصر تروریستی را تخریب کردند و 413 موضع دیگر بر اثر حملات توپخانه ای ارتش مصر منهدم شدند. همچنین یگان های ارتش و نیروهای پلیس مصر در این مدت 14 خودروی حامل انواع سلاح را در مرزهای غربی کشور با لیبی کشف و منهدم کردند. نیروهای امنیتی مصر 112 خودروی دیگر متعلق به عناصر تکفیری را در شبه جزیره سینا منهدم و سه تونل زیرزمینی را در مرزهای مشترک مصر و نوار غزه تخریب کردند.

انتهای پیام/

مبارزه ارتش مصر با تروریسم

برچسب‌ها:

نظر شما