شناسهٔ خبر: 24257201 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

بشار الجعفری: تروریست ها به نماینده سازمان ملل اطلاعات می دهند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با انتقاد از این که برخی اعضای شورای امنیت بی طرف نیستند، گفت: معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه از تروریست ها اطلاعات دریافت می کند.

صاحب‌خبر -

بشار الجعفری روز پنج شنبه پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که درباره بررسی پیش نویس قطعنامه آتش بس موقت در سوریه برگزار شد، در جمع خبرنگاران این مطلب را مطرح کرد.
به گزارش نامه نیوز وی افزود: شرم آور است آنها که پیش نویس قطعنامه در مورد دمشق و غوطه را آماده کردند، حتی با نماینده دولت سوریه مشورت نکردند. آن هم بر سر موضوعی که در مورد کشور سوریه است. 
نماینده سوریه با بیان این که هزاران تروریست در غوطه حضور دارند و 24 ساعته در حال بمباران دمشق هستند، ادامه داد: شرم آور است که برخی از نماینده ها دولت کشور من را که به عنوان دولت سوریه به این جلسه دعوت شده است رژیم می خوانند. 
الجعفری اضافه کرد: آنها اجازه ندارند بر اساس فرایندها و اصول شورای امنیت کشوری را به نام دیگری بخوانند. اینها نشان دادند که آنها بی طرف نیستند و به همین جهت آنها اعتبار لازم برای فعالیت روی موضوع کشور مرا ندارند. 

**لوکاک اهداف سیاسی دارد
وی درباره گزارش مارک لوکاک معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه هم گفت: باید بگویم که او همه حقایق را نگفت. او در حالی گزارش جمع می کند که از تلفنش، پیام های تروریست ها را در غوطه دریافت می کند. او اهداف سیاسی دارند. 

**رفتار غیرمسئولانه کویت
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، افزود: سفیر کویت و رییس دوره ای شورای امنیت امروز غیرمسئولانه عمل کرد و نمی خواست اجازه دهد که من زمان صحبت داشته باشم. 
الجعفری ادامه داد: برای سوریه در جلسه ای که مربوط به سوریه است زمان کافی در نظر نگرفتند. این رفتار غیراخلاقی سفیر کویت با تذکر نماینده روسیه روبرو شد و به ایشان گفته شد که چنین حقی ندارد. 
وی اضافه کرد: نماینده سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه، سه تفنگدار، حقایق را قلب می کنند. دولت سوریه با 13 سازمان مردم نهاد بین المللی در مناطقی غیر جنگی همکاری کرده است تا به مردم سوریه کمک های انسانی برسانند. آقای لوکاک این همکاری ها را انکار می کند. 
نماینده سوریه تصریح کرد: فقط سازمان ملل و آقای لوکاک نیست که به مردم سوریه کمک می کنند. 13 سازمان دیگر نیز در این زمینه فعالند. 
الجعفری یادآور شد: باید بدانید که کلاه سفیدها در برخی مناطق سوریه همان النصره هستند. آنها افراد النصره را استخدام کرده اند و اینجا در سازمان ملل این حقایق را می دانند اما سکوت می کنند.
نشست شورای امنیت درباره پیش نویس قطعنامه آتش بس 30 که به پیشنهاد کویت، سوئد و فرانسه مطرح شد، بدون نتیجه ای پایان یافت.
در ابتدای این نشست، مارک لولاک معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک های اضطراری از شرایط سوریه گزارشی ارائه کرد.

نظر شما