شناسهٔ خبر: 24257167 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تصویب برقراری حقوق دختران شهید در صورت فوت همسر و نداشتن حقوق و مستمری

گروه جهاد و حماسه ــ مدیرکل امور مجلس و لوایح بنیاد شهید و امور ایثارگران از تصویب برقراری حقوق فرزندان اناث تحت تکفل شهید که همسر ایشان فوت کرده باشد به شرط نداشتن حقوق و مستمری خبر داد.

صاحب‌خبر -

جمعه//تصویب برقراری حقوق دختران شهید در صورت فوت همسر و نداشتن حقوق و مستمری

به گزارش خبرگزاری ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهاره کشفی، مدیرکل امور مجلس و لوایح بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب بودجه سال 97 تصریح کرد: با تصويب نمايندگان مجلس عبارت «دختران شهيدي كه همسر ايشان فوت نموده باشد به شرط نداشتن حقوق و مستمري» به تبصره (٣) ماده واحده قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید و ... مصوب ٣٠ شهریور ۱۳۷۲ اضافه خواهد شد و ایرادی که از گذشته در اين بند قانون وجود داشت و این دختران شهید از شمول این تبصره خارج شده بودند با مشاركت بنياد شهید و امور ایثارگران و مجلس شورای اسلامی مرتفع شد.
مدیرکل امور مجلس و لوایح بنیاد با اظهار امیدواری برای تأیید نهایی این قانون افزود: بر اساس تبصره ٣ ماده واحده قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید و ... «چنانچه وراث اناث تحت تکفل شهید شوهر اختیار کرده و مطلقه شده و ضرورت طلاق مورد تأیید بنیاد شهید باشد از همان تاریخ طلاق مجدداً حقوق آنها برقرار و پرداخت می‌گردد.» که با تصویب مجلس شورای اسلامی «دختران شهيدي كه همسر ايشان فوت نموده باشد به شرط نداشتن حقوق و مستمري» نیز به این تبصره اضافه خواهند شد و امیدواریم با تأیید نهایی این اصلاحیه در شورای محترم نگهبان حقوق مغفول مانده این عزیزان محقق شود.
انتهای پیام

نظر شما