شناسهٔ خبر: 24256765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر ورزش:

تکمیل طرح های ورزشی خوزستان از اولویت های سال 97 وزارت ورزش است

بندرماهشهر - ایرنا - معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه خوزستان بیش از سایر استانها در معرض آسیب بوده و بیش از سایر استان ها نیز منافعش به کشور می رسد گفت: رسیدگی به مشکلات خوزستان به ویژه بندرماهشهر از جمله تکمیل اماکن ورزشی در اولویت سال 97 است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ژاله فرامرزی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از اماکن ورزشی شهرستان بندرماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حجم عملیات عمرانی انجام شده در حوزه نفت و گاز در این شهرستان قابل توجه است در نتیجه سرمایه در گردش بسیار بالایی در این منطقه وجود دارد لذا باید امکانات و منابع ورزشی متناسب با این ظرفیت ها برای مردم منطقه فراهم شود.
وی با بیان اینکه بخشی از امکانات و زیر ساخت های ورزشی باید از محل درآمدهای این بستر فراهم شود افزود:برخی طرح های ورزشی نیمه کاره در کشور به دلیل مکان یابی نادرست و یا دلایل دیگری بوده اما در هر صورت این طرح ها جزء سرمایه کشور بوده لذا در سال 97 تمام تلاش وزارت ورزش و جوانان تکمیل این طرح ها بر اساس اولویت بندی و با توجه به منابع موجود می باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: بخش دیگری از این طرح ها نیز از طریق ظرفیت های قانونی که در اختیار داریم با روش های متفاوت از جمله فروش اماکن و یا به صورت مشارکتی تکمیل می شوند ضمن اینکه مشارکت بخش خصوصی و حوزه نفت و پتروشیمی در این راستا بسیار ضروری است.
فرامرزی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر لزوم توجه ویژه به استان خوزستان گفت: ما بر این باور هستیم که خوزستان طی سالیان متمادی بیش از استان های کشور در معرض آسیب بوده و مسلما بیش از سایر استان ها نیز منافعش به کل کشور می رسد، از این رو نیاز به ارائه خدمات ویژه ای دارد، حق رسیدگی به مشکلات استان خوزستان و شهرستان بندرماهشهر بیش از پیش باید در نظر گرفته شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان در ادامه به لزوم توجه صنعت پتروشیمی به تامین نیازهای شهرستان بندرماهشهر اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور صنایع عظیم پتروشیمی در شهرستان بندرماهشهر که ظرفیت بسیار وسیعی برای درآمدزایی به وجود آورده است، ضرورت دارد توجه و اهتمام ویژه ای به تامین نیازهای مردم این شهرستان شود، امیدواریم بتوانیم با پیگیری های مختلف در راس دو وزارت ظرفیت های قانونی برای تامین نیازهای این شهرستان پیش بینی کنیم.
فرامرزی در پایان خواستار تعامل بیشتر مجموعه فرمانداری با مجتمع های پتروشیمی برای جذب اعتبارات لازم برای تامین نیازهای مردم این شهرستان شد.
به گزارش ایرنا، بازدید از اماکن ورزشی بندرامام خمینی (ره) و اماکن ورزشی بندرماهشهر از جمله استخر سرپوشیده با سرمایه گذاری 47 میلیارد ریال از محل اعتبارات شورای راهبردی و ملی که بعد از 12 سال رکود چندی پیش به بهره برداری رسید از برنامه های امروز سفر معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان و هئیت همراه خود به این شهرستان بود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بندرماهشهر نیز گفت: وجود صنعت با ظرفیت های فراوان موجب ایجاد شکاف طبقاتی در این شهرستان شده که با این وجود صنعت تا به حال نتوانسته برای رفع این مشکل به وظیفه خود در این زمینه در بندر ماهشهر عمل کند.
عبدالواحد عبادی با بیان اینکه شهرستان بندرماهشهر دارای 4 شهر بزرگ است که هر کدام جمعیت قابل توجهی را در خود جای داده افزود: نگاه بالادستی به بندرماهشهر به علت وجود صنایع پتروشیمی مشکلات عدیده ای را به همراه داشته است، از طرفی صنعت تا به حال نتوانسته شکاف ایجاد شده را برطرف کند، تمام مناطق حاشیه ای این شهرستان به یقین خالی از امکانات هستند، انتظار می رود با بازدید صورت گرفته در کنار نگاه به ظرفیت های عظیم پتروشیمی محرومیت های مردم این شهرستان نیز گزارش شده و راه کارهایی برای خروج از این وضعیت در نظر گرفته شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بندرماهشهر ادامه داد: استان و کشور به بندرماهشهر به عنوان یک شهرستان برخوردار نگاه می کند و حتی از اعطای حق این شهرستان نیز به دلیل وجود صنایع پتروشیمی خودداری می کنند، اما غافل از اینکه دریافت هر اعتباری از مجموعه صنعت مصوبه و موانع قانونی خاص خود را دارد.بعد از آغاز به کار صنعت پتروشیمی در این بندر ماهشهر سیل عظیمی از جمعیت برای اشتغال به این شهرستان مهاجرت کردند که با توجه به امکانات محدود حضور آنها مشکلاتی را رقم زده است.
عبادی در پایان با تاکید بر لزوم تعیین مدیریت اداره ورزش و جوانان بندرماهشهر گفت: این اداره با وجود دارا بودن مجموعه وسیع خود قریب به 18ماه است که به صورت سرپرست اداره می شود که با توجه به اختیار محدود سرپرستی انگیزه کافی برای پیش برد اهداف ورزشی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، شهرستان بندرماهشهر در کنار استقرار 22 شرکت پتروشیمی و 11 پست اسکله دارای مناطق حاشیه ای بسیاری از جمله، شهرک طالقانی، شهرک رجایی، شهرک مدنی، شهرک قدس، شهرک گاما است که از کمترین امکانات برخوردار نیستند.
6068/9858

انتهای پیام /*

نظر شما