شناسهٔ خبر: 24256622 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تلاش سیاستمدار اسرائیلی برای ترغیب اتحادیه اروپا به تحریم حزب‌الله

رهبر یکی از احزاب مهم رژیم صهیونیستی در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تحریم حزب‌الله لبنان را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

تلاش سیاستمدار اسرائیلی برای ترغیب اتحادیه اروپا به تحریم حزب‌اللهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یائیر لاپید وزیر پیشین اقتصاد و رهبر حزب «یش عاتید» (آینده‌ای هست) در رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه) با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

لاپید در توئیتر خود نوشت: «امروز با نمایندگان کمیته‌ امنیتی و سیاسی اتحادیه اروپا دیدار کردم و درباره فعالیت‌های حزب‌الله به آنها گزارش دادم.»

وی در این گفت‌وگوها درخواست کرد که فعالیت‌های جنبش حزب‌الله لبنان در تمام کشورهای اروپایی ممنوع شود و «ضربه سختی» به این سازمان وارد آید.

لاپید همچنین در دیدار با موگرینی بر «لزوم ممنوع شدن حزب‌الله از سوی اتحادیه اروپا» و اجازه ندادن به این گروه برای فعالیت در این کشورها تاکید کرد.

اتحادیه اروپا از 22 جولای 2013 شاخه نظامی حزب‌الله را به لیست تروریستی خود اضافه کرده و تحریم‌هایی را علیه این گروه اعمال داشت.

رژیم صهیونیستی نیز مدت‌هاست با حمایت انگلیس و هلند تلاش می‌کند تا اتحادیه اروپا جنبش حزب‌الله را به صورت کلی تروریستی اعلام و تحریم کند.

تا کنون اما اتحادیه اروپا در برابر لابی اسرائیلی-آمریکایی مقاومت کرده زیرا معتقد است چنین اقدامی باعث به وجود بی‌ثباتی و تنش در لبنان می‌شود.

آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌گوید حزب‌الله را نباید به دو شاخه نظامی و سیاسی تقسیم کرد، اما اتحادیه اروپا تاکنون تأکید داشته که شاخه سیاسی حزب‌الله یکی از احزاب سیاسی لبنان است و نمی‌توان آن را تحریم کرد.

منبع: فارس

نظر شما