شناسهٔ خبر: 24256402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دو سند راهبردی و آموزشی پدافند غیر عامل تدوین می‌شود

معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل گفت: دو سند راهبردی و آموزشی پدافند غیر عامل به زودی در آموزش و پرورش تدوین و اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محبی معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل در همایش رابطان پدافند غیر عامل استان قزوین افزود: یکی از سند‌ها راهبردی پدافندغیرعامل است که آینده آموزش وپرورش در حوزه پدافند را نشان می‌دهد و سند دیگر نقشه راه آموزش و پرورش در حوزه پدافندغیرعامل است.

دو سند راهبردی و آموزشی پدافند غیر عامل تدوین می‌شود

محبی اضافه کرد: هدف از تدوین این دو سند آشنایی دانش آموزان با مفاهیم پدافندغیرعامل است.

معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل افزود: تمرکزاین سازمان بر آموزش و پرورش است چراکه نگاه، نگاه بلندمدت مدیریتی است و دانش آموزان در آینده مدیران این جامعه هستند.

وی به اقدامات دشمن در حوزه سایبری اشاره کرد و گفت: در این حوزه بخشی مربوط به درون خانواده و فردی می‌شود و بخش دیگر کلان کشوری است که می‌تواند زیرساخت بانکی را مورد هجمه قرار دهد.

معاون توسعه فرهنگی سازمان پدافندغیرعامل کشور تاکید کرد: جنگ‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله سایبری و زیستی رخ می‌دهد به طوری که ترور با استفاده از میکروب را شنیده ایم و برخی افراد هم ترور زیستی شده اند.

وی با بیان اینکه چند کشور از جمله آمریکا و اسرائیل در حوزه جنگ میکروبی و بیولوژیک فعالیت می‌کنند، گفت: برخی شخصیت‌های تراز جهانی از جنگ‌های آینده نگران هستند علت آن همین نوع تهدید است چراکه یک آلودگی می‌تواند یک کشور و منطقه را بگیرد.

محبی گفت: سازمان پدافند غیرعامل متولی رصد و پایش این تهدیدات در سطح کشور است و این را به سازمان‌های مرتبط منتقل کند.

محدث، معاون پیشگیری و حفاظت فیزیکی مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش هم در این همایش گفت: ایران جزو ۱۰ کشور حادثه خیز جهان است که از ۴۰ نوع حادثه، ۳۱ مورد در ایران رخ داده و باید هشیارتر و آماده‌تر باشیم.

دو سند راهبردی و آموزشی پدافند غیر عامل تدوین می‌شود

محدث بابیان اینکه در پدافند غیر عامل با تهدید، سرمایه، آسیب پذیری و اقدامات مقابله‌ای مواجه هستیم، گفت: باید تهدیدات را شناخت تا بتوان اقدام موثر انجام داد.

وی گفت: باید در محیط اموزش و پرورش مخاطرات مدرسه را احصا کرد و اسیب‌ها را به حداقل کاهش داد.

معاون پیشگیری و حفاظت فیزیکی مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: در اردو‌ها باید از اتوبوس‌های نو استفاده کرد چرا که استفاده از اتوبو س.‌های اسقاطی تهدیدی برای جان دانش اموزان است.

مدیر کل آموزش و پرورش هم با اشاره به تهدیدات پدافند غیر عامل به ویژه در حوزه فضای مجازی گفت: مهم‌ترین پدافند غیر عامل معلمان و آموزش و پرورش است که می‌تواند این نگاه پدافندی را در دانش اموزان نهادینه کنند.

دو سند راهبردی و آموزشی پدافند غیر عامل تدوین می‌شود

سالار قاسمی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل موضوعی غیر سلاحی است، افزود: نباید از پدافند غیر عامل غفلت کرد چرا که پیوند عمیق با امنیت ملی دارد.

وی اضافه کرد: اگر چه تهدید اقتصادی یکی از مشکلات جامعه امروز است ولی می‌توان با به کار گیری پدافند غیر عامل در استفاده از انرژی‌های نو مثل انرژی خورشیدی و بادی، تهدیدات اقتصادی را خنثی کرد.

در پایان این همایش از رابطان و دبیران پدافند غیر عامل مدارس استان تجلیل شد.

دو سند راهبردی و آموزشی پدافند غیر عامل تدوین می‌شود

در حاشیه این همایش هم در نمایشگاهی انواع تهدید‌های حوزه پدافند عامل و غیر عامل به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

 

همایش رابطان پدافند غیر عامل استان قزوین

نظر شما