شناسهٔ خبر: 24256304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراه با اظهارات 4 عضو شورای امنیت؛

نماینده چین در سازمان ملل: تروریست ها در سوریه جلوی فعالیت سازمان ملل را گرفته اند

نیویورک- ایرنا- نماینده دائم چین در سازمان ملل تنها راه حل بحران سوریه را راه حل سیاسی دانست و گفت: تروریست ها در سوریه فعال هستند و جلوی فعالیت های سازمان ملل را هم گرفته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، در نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه که به درخواست روسیه برگزار شد، نمایندگان کشورهای عضو به بیان نظرات خود پرداختند.
ما ژائوشو سفیر چین نیز در این نشست اظهار کرد: ما تمامی خشونت هایی که متوجه غیرنظامیان است را محکوم کرده و با مردم سوریه اعلام همدردی می کنیم.
وی با تاکید بر این که تنها راه حل سوریه راه حل سیاسی است، خواستار از سرگیری هر چه سریعتر مذاکرات شد.
نماینده چین در سازمان ملل افزود: باید مبارزه با تمامی گروه هایی که سازمان ملل آنها را به عنوان گروه تروریستی شناخته است، ادامه یابد.
ژائوشو تاکید کرد: چین از شورای امنیت می خواهد که در موضوع سوریه متحد شود و با یک صدا صحبت کند.

**سوئد
اولوف اسکوک نماینده سوئد در سازمان ملل متحد هم گفت: سوئد و کویت پیشنهاد قطعنامه ای برای وضعیت کنونی و برای برقراری آتش بس 30 روزه ارائه داده اند.
وی افزود: ما از همه طرفین در غوطه می خواهیم که تنش را کاهش دهند. ما از روسیه، ایران و ترکیه هم می خواهیم از تمامی نفوذ خود استفاده کرده و به کاهش تنش ها در غوطه کمک کنند.
نماینده سوئد در سازمان ملل متحد اضافه کرد: این پیشنهاد بیشتر توقف درگیری ها برای حرکت به سمت رساندن کمک های انسانی است. من فکر می کنم که ما می توانیم کاری کنیم و معتقدم که ما نه به عنوان نماینده های کشورهایمان، بلکه به عنوان انسان مسئولیم که کاری انجام دهیم.

**کویت
شیخ صباح خالد الصباح وزیر خارجه کویت هم که ریاست نشست را بر عهده داشت، اظهار کرد: غوطه بیش از این نمی تواند صبر کند. هزاران نفر در جهنم روی زمین در حال رنج کشیدن هستند.
وی افزود: متاسفیم که تعداد کشته شدگان به 1200 غیرنظامی رسیده است و جامعه بین الملل در سکوت مطلق است. چقدر می خواهیم ساکت بمانیم؟ چند زن و بچه و پیر باید بمیرند تا ما بایستیم و بگوییم کافی است؟
وزیر خارجه کویت ادامه داد: در پاسخ به درخواست سازمان ملل ،کویت و سوئد پیشنهادی آماده کرده اند که برای 30 روز آتش بس اعلام شود تا سازمان ملل بتواند کمک های انسانی را به مردم برساند و حصر مناطق غیرنظامی را پایان دهد.
خالد الصباح اضافه کرد: وظیفه اخلاقی و قانونی داریم که جلوی رنج مردم سوریه را بگیریم و برای همین من از همه اعضا می خواهم این قطعنامه را امضا کنند.
وی اظهار کرد: استفاده از انواع جدید سلاح های جدید با مصونیت کامل برای کسانی که آنها را استفاده می کنند رو به افزایش است و باید در این راستا اقدام شود.

**امریکا
معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد هم در غیاب نیکی هیلی عهده دار مسئولیت هیات آمریکایی در این نشست بود و در سخنانی اظهار کرد: رژیم بشار اسد می خواهد الگوی حلب، حما و حمص را در غوطه پیاده کند و تمامی مخالفان خود را با حصر و گرسنگی به اطاعت مجبور کند.
وی افزود: ما از طرح سوئد و کویت استقبال کرده و مایلیم برای برقراری این آتش بس 30 روزه همکاری کنیم.
سفیر آمریکا ادامه داد: همه ما باید این کار را انجام دهیم. لحظه ای که این جلسه تمام می شود ما باید برای آتش بس و رساندن کمک های انسانی به سرعت اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: خشونت و مرگ کودکان کافی است. یونیسف دیگر نمی تواند حتی کلمه ای در این مورد بگوید. آنها در بیانیه سفید خود گفتند که کلمه ای نیست که بتواند درد این کودکان را بیان کند.
نماینده آمریکا از شورای امنیت خواست این آتش بس را اعلام کند و کمک ها سریعا انجام شود.
اروپام**1429

انتهای پیام /*

نظر شما