شناسهٔ خبر: 24256303 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حدود 4800 نفر در خراسان رضوی به بیماری ام.اس مبتلا هستند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل انجمن ام.اس در خراسان رضوی گفت: هم اکنون چهار هزار و 862 بیمار مبتلا به ام.اس زیر پوشش این انجمن قرار دارند.

صاحب‌خبر -

سید سعید سیدزادگان عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و 243 نفر از این تعداد در شهر مشهد ساکن هستند و هر ماه حدود 30 بیمار جدید به تعداد بیماران زیر پوشش این انجمن افزوده می شود.
وی اظهار کرد: سن شیوع بیماری ام .اس 18 تا 40 سالگی است و زنان، سه برابر مردان به این بیماری مبتلا می شوند.
وی با بیان اینکه علت این بیماری ناشناخته است گفت: با این حال استرس های بیش از حد و فشارهای عصبی، غذای نامناسب، آلودگی هوا و امواج موبایل از عوامل تاثیرگذار در ابتلا به این بیماری هستند.
سیدزادگان افزود: هزینه درمان هر بیمار ام .اس ماهیانه هفت میلیون تا 12 میلیون ریال شامل هزینه دارو، فیزیوتراپی و سایر درمانهای جانبی است.
وی کمک به هزینه های درمان، فراهم کردن خدمات درمانی با تخفیف های ویژه، توزیع بسته های غذایی و ارائه امکانات رفاهی مانند استخر و آب درمانی، ارائه وام قرض الحسنه و اشتغالزایی را از اقدامات انجمن ام.اس در خراسان رضوی برشمرد.
وی اظهار کرد: در این راستا جشنواره بزرگ فروش غذا به نفع بیماران ام.اس با عرضه 23 هزار بسته غذا از ساعت 13 امروز تا ساعت 22 در هتل توریست توس مشهد برگزار شد که عواید فروش آن صرف درمان بیماران مزبور می شود.
وی با اشاره به استقبال مردم از این جشنواره گفت: غذاهای پاک، سنتی و سالم نظیر آش، کشک بادمجان، حلیم بادمجان و میرزا قاسمی در این جشنواره ارائه شد.
بیماری ام.اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار داده و باعث از دست ‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس می‌ شود.
3027/1922/ 6053

انتهای پیام /*

نظر شما