شناسهٔ خبر: 24256149 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

گسترش خانواده های سالم، تضمین کننده آینده جامعه است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: خانواده، تشکیلات کوچک و پرمحتواست و گسترش ازدواج و خانواده های سالم در جامعه تضمین کننده آینده آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه شب در مراسم افتتاح دهمین کاروان ازدواج دانشجویی در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: الحاد جهانی ساختار خانواده را هدف قرار داده و با طرح مباحث مختلف در صدد به حاشیه بردن خانواده است.
وی اظهار کرد: ازدواج باعث شکل گیری جامعه سالم و تشکیل خانواده و تحکیم انسجام آن باعث ایجاد شکل گیری آینده مناسب می شود.
وی گفت: در ذات هر انسانی تمایل به الگو پذیری و الگو شدن وجود دارد و هر انسانی که اخلاف نیکو و سرشت پاک داشته باشد به الگویی برای دیگران تبدیل می شود و انسان های سالم و پاک سرشت نتیجه ازدواج های سالم و مطلوب است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: موفقیت انسان ها در تشکیل خانواده سالم در نتیجه یکی شدن، همدل و همراز شدن آنان است.
وی اظهار کرد: نمونه هایی از ازدواج های موفق را می توان در علمای برجسته از جمله امام راحل و علامه طباطبایی مشاهده کرد و زندگی آنان با همسرانشان را الگوی خود برای آغاز یک زندگی مشترک قرار داد.
وی مشکلات اقتصادی را مانعی برای ازدواج جوانان ندانست و گفت: خداوند متعال آنگونه مقدر کرده است که مشکلات اقتصادی جوانان پس از ازدواج کمتر از گذشته شود و نباید جوانان به دلیل مشکلات اقتصادی از ازدواج بهراسند.
معاون تامین منابع انسانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها نیز در این مراسم دلیل بسیاری از طلاق های زوجین را مسائل پیش پاافتاده و بی اهمیت دانست و گفت: ارتباط نزدیک و همدلی بین زوجین باعث می شود که اجازه ندهند مسائل کوچک باعث اختلاف و جدایی بین آنان شود.
حجت الاسلام علی تقوی افزود: عشق و علاقه بین زوجین باعث می شود مشکلات و مسائل زندگی را در کنار هم با همدلی حل کنند.
وی اظهار کرد: زندگی بدون مهر و با شیوه های معامله‌ گرانه هرگز به خوشی ختم نمی شود زوجین باید گره های کوچک را نادیده بگیرند و گره های بزرگ را با مهر و عطوفت نسبت به همدیگر باز کنند.
وی همچنین پیام رهبر معظم انقلاب برای دانشجویان دهمین کاروان ازدواج دانشجویی را قرائت کرد.
در این مراسم یکهزار زوج جوان دانشجو از سراسر کشور پیوند خود را در کنار مضجع شریف ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) جشن گرفتند.
7489 / 6053

انتهای پیام /*

نظر شما