شناسهٔ خبر: 24256043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان فارس از ۸ اسفند‌ماه

مرحله نخست مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر این استان از ۸ اسفند امسال در ۱۱ رشته ورزشی در شیرازآغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمدعلی قهرمانی سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: این مسابقات در دو مرحله در اسفند ماه امسال و فروردین واردیبهشت ماه سال آینده در شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های ورزشی فوتسال، والیبال، هندبال، بسکتبال، تنیس روی میز و طناب زنی در سه دوره تحصیلی دختران و پسران به صورت مدرسه قهرمان و رشته‌های شطرنج، ژیمناستیک، شنا و دو و میدانی وبدمینتون نیز به صورت کانون قهرمان برگزار می‌شود.

قهرمانی ادامه داد: امسال شیوه برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان در سطح استانی و کشوری به صورت مدرسه قهرمان برگزار می‌شود که هدف آن کمک به ترویج شادابی دانش آموزان و جلب مشارکت دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها در برگزاری این مسابقات است.

سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس همچنین توجه به نهادینه کردن اخلاق در بیبن دانش آموزان درکنار تربیت جسمی آن‌ها تاکید کردوافزود: این مسابقات و اردو‌هایی که برگزار می‌شود فرصت بسیار خوبی برای پرورش و رشد اخلاقی وتوسعه فرهنگی در بین دانش آموزان است.

رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس نیز اظهار داشت: دراین مسابقات درمرحله اول یک هزارو ۸۲۷ دانش آموز پسر درقالب ۱۴۱ تیم و ۵۶۰ دانش آموز دختر درقالب ۵۴ تیم به رقابت خواهند پرداخت.

عباس حاجی زاده گفت: درمرحله دوم این رقابت‌ها نیز دو هزارو ۶۰۰ دانش آموز پسر درقالب ۱۹۱ تیم و دو هزار دانش آموز دختر در قالب ۲۰۰ تیم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
انتهای پیام/ر

برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان در فارس

نظر شما