شناسهٔ خبر: 24256018 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

خواهرانی که فقر را نمی‌بینند اما حس می‌کنند +عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران

زهرا و مرجان خواهرهای کم بینای رمشکی ،که به دلیل درآمد کم پدرشان نیازمند کمک نهاد های حمایتی و خیران هستند تا شاید دنیای اطراف معنا و مفهوم پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد حسن ابراهیمی رئیس شورای اسلامی روستای سورگاه از توابع دهستان رمشک در شهرستان قلعه گنج گفت : این دوخواهر بنام های زهرا و مرجان هردو کم بینای مادر زادی هستند و از آن رنج می برند .

وی افزود : این دو خواهر از یک خانواده فقیر و کپر نشین هستند وپدرشان یک کارگر ساده است که توان مالی برای درمان فرزندان خود را ندارند.

ابراهیمی بیان کرد : آنها را به نهاد های حمایتی ارجاع دادیم اما هنوز آنها را تحت حمایت قرار نگرفته  و اقدامی در راستای درمان این دوخواهر صورت نگرفته است .

رئیس شورای اسلامی روستای سورگاه تصریح کرد :اکنون این خانواده و این دوخواهر چشم انتظار همت خیرین هستند که دست مددی به سوی آنها دراز کرده اند .

وی اظهارکرد : هرچند که مردم روستا خودشان از قشر محروم و نیازمند هستند اما به همت اهالی مبلغی جمع آوری شد اما آنها فقط یک بار توانستند به یک پزشک عمومی مراجعه کنند .

 پدر این دو خواهر نابینا گفت : با وجود دو فرزند نابینا خیلی برایمان سخت و دشوار هست زیرا اینجانب شغل و درآمدی ندارم و با کارگری آنهم فقط یک فصل برای ما در اینجا کار وجود دارد و بیش از خرج و خوراک مان نمی شود.

وی اظهار کرد :با این شرایط توانایی درمان آنها را ندارم و آنها دارند رنج می برند .

وی گفت : یک بار به همت اهالی مبلغی جمع آوری و به ما کمک کردند که آن ناچیز بود و فقط توانستیم تا مرکز استان بریم و دکتر به ما گفت اگر هزینه درمان آنها تامین شود چشمان آنها قابل درمان است .

روستای محروم و دور افتاده ی سورگاه یکی از روستاهای دهستان رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج در فاصله ۶۵۰کیلومتری از مرکز استان کرمان قرار دارد .

نظر شما