شناسهٔ خبر: 24255730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حجت‌الاسلام رئیسی:

الحاد جهانی ساختار مقدس خانواده را نشانه رفته است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه الحاد جهانی ساختار مقدس خانواده را نشانه رفته است، گفت: با بحث‌های مختلف می‌خواهند تشکیل خانواده را به حاشیه ببرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امشب در افتتاحیه دهمین کاروان ازدواج دانشجویی در رواق حضرت زهرا (س) حرم رضوی با تبریک ازدواج جوانان دانشجو اظهار کرد: ذات انسان الگوپذیر است، در ذات هر انسانی تمایل به الگوپذیری و الگو شدن برای دیگران وجود دارد، انسانی که از لحاظ روحی، اخلاقی، فکری و عقلی سلامت باشد، می‌تواند اسوه شود و از رموز این سلامت ازدواج خوب است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: در قرآن کریم داریم که همسران شما از نفس شما هستند، یعنی دو نفر نیستید بلکه یکی شده‌اید؛ همراه، همراز، همدل، همفکر و همکار برای پیمودن راه تعالی و پیشرفت هستید، چراکه خانواده، جامعه کوچک و پرمعنایی را شکل دهد.

وی با اشاره به الحاد جهانی که ساختار مقدس خانواده را نشانه رفته است، افزود: با بحث‌های مختلف تشکیل خانواده را می‌خواهند به حاشیه ببرند، ازدواج موجب ایجاد جامعه سالم، فرزندان سالم است؛ شکل‌دادن شخصیت آینده‌سازان جامعه در این خانواده میسر می‌شود.

رئیسی با یادآوری سخنان علامه طباطبایی در خصوص ایثار همسر وی بیان کرد: مرحوم علامه طباطبایی در خصوص 20 جلد المیزان، می‌گوید بدون گذشت و ایثار همسرم هرگز نمی‌توانستم المیزان را بنویسم، امام خمینی (ره) نیز با عشق وافری در نامه‌ای که از بورسای ترکیه برای همسرشان نوشتند، نشان دادند که این رابطه چقدر ارزشمند و مهم است، وقتی این نامه را کنار مکاشفات و شرح دعای سحر امام می‌گذاری، باورنکردنی است.

وی با تبریک این پیوند مقدس بیان کرد: از خداوند می‌خواهم که حاصل این ازدواج برای همه شما آرامش، صفا و عشق ورزیدن، آغاز حرکت شاداب اجتماعی شما و برکت داشتن فرزندان صالح و زمینه‌ساز ظهور باشد.

تولیت آستان قدس در پایان از همه زوج‌های جوان خواست که با توکل و پشتکار به سراغ مشکلات اقتصادی خود بروند و افزود: خداوند می‌گوید که شما زوج‌های جوان دغدغه مالی نداشته باشید و نترسید، مطمئن باشید بعد ازدواج اوضاع اقتصادی بدتر نمی‌شود و خداوند با تلاش شما از فضل خودش مدد می‌کند.

انتهای پیام/ی

برچسب‌ها:

نظر شما