شناسهٔ خبر: 24255710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

توسعه کشور نیازمند الگوی اسلامی و ایرانی است

کرج - نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت به سمت توسعه و موفقیت نیازمند الگوی اسلامی و ایرانی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی عصر پنجشنبه در حاشیه همایش اصحاب حق در جمع خبرنگاران حاضر شد و بابیان اینکه کشور برای حرکت به سمت توسعه و موفقیت نیازمند الگوی اسلامی و ایرانی دارد، اظهار کرد: متأسفانه آنچه در کشور دیده می‌شود، مخالف این است و الگوی پیشرفت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی الگوی غربی است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه منوط به تشکیل تمدن اسلامی است، عنوان کرد: حرکت در این مسیر عناصر و ویژگی‌های خاص خود را دارد که متأسفانه این مهم در نحوه عملکرد مسئولان مشاهده نمی‌شود. مسئولان سرمایه‌گذاری و هدف‌گذاری دقیقی ندارند.

وی با اشاره به وجود توانمندی‌ها و پتانسیل‌های مختلف در کشور، تأکید کرد: نیروهای کارآمدی در کشور وجود دارد که می‌توان با بهره‌مندی صحیح از آن‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت گام برداشت. حرکت در این مسیر هنگامی محقق می‌شود که مسئولان برنامه‌ریزی هدفمندی داشته باشند.

زاکانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مسئله آتش به اختیار، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در موضوع آتش به اختیار از تمام اقشار مختلف مردم درخواست انقلابی گری و حرکت خودجوش داشتند و گفتند که آتش به اختیار موجب ایجاد پتانسیلی برای حرکت بزرگ انقلابی در کشور می‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بهره‌مندی از اندیشه ورزی و تفکر انقلابی، بیان کرد: همه اقشار مردم باید نسبت به این مهم اشراف و رصد کامل داشته باشند و نسبت به وضعیت و شرایط کشور دقت کنند.

به گفته نماینده سابق مجلس شورای اسلامی آتش به اختیار به معنای آن است که تا آنجا که درک کرده‌اید و می‌توانید نسبت به پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی اقدام کنید.

وی بابیان اینکه انقلابی گری و اندیشه ورزی به همراه آتش به اختیاری می‌توانند موجب ایجاد ظرفیتی فوق‌العاده شوند، عنوان کرد: حرکت خودجوش و نگاه به درون بیشترین پتانسیل را برای پیشرفت کشور فعال می‌کند.

زاکانی اشاره به ایجاد فضای جدیدی در کشور، گفت: به اعتقاد من شرایطی حساس در کشور به وجود می‌آید که برای موفقیت نیازمند بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها است به همین منظور رهبر معظم انقلاب اسلامی رویکرد به نام آتش به اختیار را مطرح کردند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اقدامات فرهنگی در کشور، خاطرنشان کرد: در انجام اقدامات فرهنگی باید علاوه بر قالب و جسم این اقدام، به روح آن نیز توجه شود چراکه بی‌توجهی به روح تحرکات فرهنگی، موجب تکرار و دل‌زدگی برای شهروندان می‌شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن، تأکید کرد: اگر تنها به قالب حضور و شرکت در این راهپیمایی پرداخته می‌شد، قطعاً بازخورد این‌چنینی نداشت.

وی افزود: در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه علاوه بر یادآوری جایگاه انقلاب به جهانیان، نقش مردم در انقلاب و مردم‌سالاری دینی در شکل‌گیری انقلاب نیز توجه شد که این مهم بازخوردی جهانی داشت.

به گفته زاکانی اگر در مسائل فرهنگی هم‌زمان با قالب اصلی مسئله به جوهره وجودی آن نیز پرداخته شود، قطعاً به پیشرفت و توسعه‌خواهیم رسید.

نظر شما