شناسهٔ خبر: 24255530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اجرای طرح جامع مقابله با بیابان زایی در380 هکتاراز اراضی قاین + تصاویر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قاین از اجرای طرح مقابله با بیابان زایی در 380 هکتار از ارضی قاین با اعتباری بالغ بر 823 میلیون تومان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد گلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قاین در گفتگو با خبرنگار نسیم قائن اظهارکرد: طرح بیابان زایی یکی از طرح های مهم وتاثیر گذار در کنترل بیابان زایی  است و این طرح  با  کاشت گونه های متنوع و سازگار با منطقه  قاینات شامل تاغ،قیچ،عجوه،آتریپلکس  دردشت آفریز از حدود یک ماه پیش آغاز شده است و تا پایان اسفند بالغ بر 100 هزار اصله نهال دراین دشت کاشته خواهد شد.

وی با بیان این  که شهرستان قاین بیش از760 هزار هکتار وسعت دارد گفت: از این میزان ، بالغ بر70 هزار هکتار آن بیابانی و کویری است.

گلی در ادامه گفت: خشکسالی های متوالی نیز بر افزایش بیابانی شدن وسعت شهرستان افزوده است و درهمین راستا طرح ملی وجامع بیابان زایی در 380 هکتار از اراضی شهرستان قاینات با اعتباری بالغ بر 823 میلیون تومان  آغاز شده است وتا پایان اسفند مرحله کاشت آن به پایان خواهد رسید.

 

گلی اضافه کرد: این گونه های گیاهی به آب کمتری نیاز دارند وطی 6 مرحله تا مهرماه 97 آبیاری خواهند شد .

وی افزود: با اجرای این طرح به مدت سه سال ورود دام به منطقه ممنوع است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قاین اظهارکرداز زمان آغاز به کار این طرح در سطح دشت آفریز  روزانه به صورت میانگین 45 نفر مشغول به کار هستند .

وی با بیان این که خشکسالی های اخیر وکمبود بارندگی باعث افت پوشش گیاهی وافت سفره های آب زیر زمینی شده است گفت: از ابتدای سال جاری طرح کنترل هرزآب نیز در 327 هکتار از اراضی شهرستان قاینات با اعتبار 65 میلیون و 400  هزار تومان نیز اجرا شده است .

 

 

انتهای پیام/

نظر شما