شناسهٔ خبر: 24255525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا:

ثبت نام ۶۲۳ نفر در سی و یکمین دوره آزمون قرآن کریم در شهرضا

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا گفت: شمار شرکت کنندگان در سی و یکمین دوره آزمون حفظ و مفاهیم قران کریم شهرضا به ۶۲۳ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛ محمدعلی جعفری شامگاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرضا، عنوان کرد: خبرنگاران بهترین دوستان و خیرخواهان جامعه هستند که همواره تلاش می کنند با بیانی شیوا و دلسوزانه مسائل و مشکلات جامعه را تذکر دهند.

وی، با بیان اینکه انتقادات خبرنگاران در راستای اصلاح امور است، بیان کرد: کمبودهایی در بعضی امور وجود دارد که تنها خبرنگاران می توانند به پرداختن به همه ابعاد آن، مسئولان را از آن آگاه کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سی و یکمین دوره آزمون های حفظ و مفاهیم قرآن کریم، اظهار کرد: این آزمون با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقف و امور خیریه در روز پنجشنبه 10 اسفندماه در سراسر کشور برگزر می شود.

جعفری، ادامه داد: ثبت نام این آزمون به صورت اینترنتی و از طریق درگاه الکترونیک آزمون های سراسری قرآن و عترت از 18 آذرماه تا 30 آذرماه سال جاری انجام شد.

وی، اظهار کرد: پوسترهای آزمون سراسر حفظ قرآن کریم برای اطلاع رسانی به دستگاه های اجرایی و نهادها و مؤسسات قرآنی مهدالقرآن، آوای کوثر، بعثت و خانه قرآن روستای سولار ارسال شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا، آزمون کتبی سی و یکمین دوره حفظ و مفاهیم قران کریم در شهرضا در روز پنجشنبه 10 اسفندماه از ساعت 8:30 تا 9:45 در سال اجتماعات دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار می شود.

جعفری، اظهار کرد: شهرداری شهرضا نیز در جریان برگزری این آزمون قدام به نصب بنر و بیلبوردهای سطح شهر و همچنین هماهنگی جهت اعزام اتوبوس برای ایاب و ذهاب شرکت کنندگان در برگزری این آزمون همکاری کرد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: آزمون شفاهی سی و یکمین دوره آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم نیز از 12 تا 18 اسفندماه سال جاری، روزهای زوج برای آقایان و روزهای فرد برای خانم ها، از ساعت 15 تا 18 عصر برگزار می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا، تصریح کرد: در این دور از آزمون 623 نفر ثبت نام کردند که 506 نفر خانم ها و 117 نفر از آقایان هستند.

جعفری، بیان کرد: بخش حفظ 30 جزء مهمترین بخش این آزمون است که پذیرفته شدگان در آن مجوز شرکت در آزمون شاهی را هم پیدا می کنند و در صورت موفقیت در آن مرحله نیز، یک درجه ارتقاء در مدرک تحصیلی پاداش می‌گیرند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان، بیان کرد: در سال گذشته 60 برنامه فرهنگی در سطح شهرستان اجرا شد که در نوع خود بی نظیر است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: یکی از برنامه های اجرا شده در شهرستان، برنامه سفیران آفتاب بود که به اعتراف شرکت کنندگان همسطح برنامه های ملی بود.

جعفری، با اشاره به انتخاب شهرضا به عنوان نامزد پایتختی کتاب ایران، اظهار کرد: تعداد 36 باشگاه کتابخوانی در شهرضا تشکیل شد و چهار ماه هم فعالیت کردند که آثار بسیار خوبی در زمینه ترویج فرهنگ گرایش به کتاب و کتابخوانی در شهرستان برجا گذاشت.

وی، با بیان اینکه در سال جاری بیش از یکصد مجوز برگزاری تعزیه در شهرستان صادر شد، بیان کرد: هر مجوز شامل برگزاری چند محفل تعزیه خوانی بوده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هفت اجرای صحنه ای موسیقی در شهرستان برگزار شد و تعداد این اجراها تا پایان سال به 9 عدد خواهد رسید.

جعفری، اظهار کرد: با اضافه شدن چهار کانون، شمار کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان به 57 کانون رسید، همچنین شورای مرکزی کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز تشکیل شد.

وی، با بیان اینکه نخستین انتشارات آزاد شهرستان تحت عنوان کتیبه ماندگار در سال جاری تأسیس شد، عنوان کرد: دانشنامه شهرضا نیز در همین انتشارات چاپ خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا، گفت: امسال سه مؤسسه جدید فرهنگی، دو گروه نمایشی، 16 نمایش صحنه ای و 18 نمایشگاه هنری نیز در شهرستان برگزار شد.

جعفری، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه بیش از 80 درصد از شاخص های فرهنگی و هنری شهرستان تأمین شده است، عنوان کرد: متأسفانه در حوزه رسانه و مطبوعات این شاخص ها تأمین نشد، پیشبینی کرده بودیم که یک دکه مطبوعاتی اضافه کنیم اما باتوجه به شرایط پیش رو شاید یکی از دو دکه موجود نیز تعطیل شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: در سال جاری 650 نفر در کلاس های مؤسسات هنری شرکت کردند، این در حالی است که دو هزار و 476 نفر نیز در کلاس های 19 آموزشگاه فعال هنری شهرستان، شرکت کردند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا، اضافه کرد: در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی پرونده واگذاری تسهیلات 10 تا 20 میلیون تومانی برای 14 نفر تشکیل شده است، این در حالی است که چهار نفر نیز برای دریافت تسهیلات تبصره 18 معرفی شده اند.

کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد سلامی شهرستان شهرضا، نیز در این جلسه بیان کرد: خصوص سازی تئاتر کشور را با بحران های جدی مواجه کرده است.

مرتضی نادری، ادامه داد: بدون بودجه کافی نمی توان از هنر نمایش حمایت کرد، از سوی دیگر نبود روحیه کار جمعی باعث شده تا هنرهای فردی به خوبی فعالیت کنند اما هنرهای جمعی با مشکلات زیادی مواجه شوند.

وی، تصیح کرد: در حال حاضر دفتر نمایدگی انجمن نمایش در شهرضا وجود دارد اما با اضافه شدن دو گروه جدید نمایشی شمار گروه های نمایشی شهرستان به پنج گروه رسید و امکان تأسیس انجمن مستقل نمایش شهرضا نیز وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما