شناسهٔ خبر: 24255468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کاری جالب از معلم قاینی در فراگیری قرآن:

آموزش قرآن از مدرسه تا خانه دانش آموز

معلم قاینی در راستای طرح فراگیری انس با قرآن در خانه ،اقدام به برگزاری دوره های آموزشی قرآن در منازل دانش آموزان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن ، 3سال است که ابراهیم شبانی معلم دبستان بعثت شهرستان قاینات که آخرین ماههای خدمتش در آموزش وپرورش را سپری می کند درتکمیل درس انس با قرآن در خانه طرحی را با دانش آموزان کلاسش اجرا می کند ودراین طرح دانش آموزان علاوه بر فراگیری قرآن با احکام،اذان و مداحی نیز آشنا می شوند .

ابراهیم شبانی در گفتگو با خبرنگار نسیم قائن اظهار کرد: باتوجه به اهمیت انس باقرآن درخانه دردوره ابتدایی ازحدودسه سال پیش برآن شدم دراین راستاوبرای تقویت علاقه دانش آموزان به قرآن وافزایش توانایی روخوانی ،روانخوانی وزیباخوانی آنها  باهمکاری اولیاء محترم دانش آموزان ،محفل انس باقرآن هفتگی را در درخانه دانش آموزان تشکیل دهم.

وی افزود: درطول هفته، یک شب دانش آموزان عزیزدرخانه یکی ازهمکلاسان خودجمع شده وحدودیک ساعت به یادگیری قرآن می پردازند

دراین جلسات ، ابتدانمازجماعت برگزار  وسپس درسی که درطول هفته تدریس شده است ،رفع اشکال می شودودرادامه یک نکته ی تجویدی  آموزش داده وتعدادی  از دانش آموزان به تلاوت قرآن می پردازند ودرادامه به فراخورزمان جلسه وحوصله دانش آموزان به آموزش اذکارنماز وآموزش اذان وحفظ قرآن نیزپرداخته می شود.

آقای شبانی بیان داشت:درپایان بایک جمع خوانی قرآن توسط دانش آموزان ،جلسه خاتمه می یابد.

وی افزود:درتمام مراحل سعی شده است  ازوسایل آموزشی وکمک آموزشی برای جذابیت بیشتراستفاده شود.

این معلم قاینی با بیان این که درمناسبت های مختلف نیز محفل با مداحی توسط دانش آموزان همراه است گفت: دراین جلسات دانش آموزانی که درزمینه های مختلف اذان،قرآن،مداحی و.. استعداد دارند شناسایی وبه مراکز تخصصی تر(انجمن قاریان ودارالقرآن وانجمن مداحان شهرستان)معرفی می شوند.

وی گفت: آنچه برای من ماندگار و لذت بخش شده است این است که اکثر این دانش آموزان در مساجد سطح شهر از جمله در مساجد امام سجاد(ع)،امام صادق(ع)،خاتم الانبیاء (ص) و هیئت موسی بن جعفربن محمد(ع) به عنوان موذن ومکبّر وگاها قاری قرآن فعالیت دارند .

شبانی گفت: علاوه بردانش آموزان کلاس درسی خودم، ازسایرمدارس علاقه مندان قرآنی نیزدرجلسه شرکت میکنند.

شبانی در ادامه گفت: تاکنون نفر از دانش آموزان این محفل در  درمسابقات قرائت قرآن،حفظ،اذان و... مقام اول تاسوم راکسب کرده وافتخارآفریدند .

وی از برگزاری اردوهای تفریحی نیز برای این دانش آموزان خبر داد و گفت: معمولا هرسال در اردیبهشت ماه یک اردویی برای این دانش آموزان برگزار می شود.

 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

نظر شما