شناسهٔ خبر: 24255453 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارس صدرنشین فعالیت های قرآنی در بین مناطق آزاد

تبریز- ایرنا - دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: با اقدامات انجام شده در ارس، این منطقه بزودی صدر نشین فعالیت های قرآنی در بین مناطق آزاد خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمدرضا پورمعین در آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه این منطقه گفت: وضعیت موسسه های قرآنی و تعداد قرآن آموزان امروز در ارس با سال های قبل غیرقابل مقایسه و روبه رشد است.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن در کشور، از اعلام سهمیه مناطق آزاد برای تحقق این امر خبر داد.
پورمعین با بیان اینکه در کل جهان اسلام وضعیت حفظ قرآن مناسب نیست، گفت: درحالیکه سهم کشور پاکستان از بین 50 میلیون نفر حافظ قرآن در جهان اسلام 10 میلیون نفر است، سهم ما کمتر از 50 هزار نفر است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس هم گفت: برنامه های فرهنگی همراه با توسعه و آبادانی ارس پیگیری می شود.
محسن نریمان گفت: توسعه و پاسخگویی به نیازهای کشور و ایفای وظایف بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی هدف ما در ارس است.
وی با ناکافی خواندن حرکت در مسیر وظایف ذاتی این سازمان اقتصادی، افزود: وظیفه ما ایفای نقش در راستای اعتلای شاخص های اقتصادی کشور است اما کافی نیست؛ باید در بخش فرهنگی نیز بسترها برای رشد فرهنگی همراه با توسعه اقتصادی فراهم شود.
نریمان با اشاره به تقارن آغاز ماموریت کاری اش در ارس با ایام فاطمیه، گفت: امیدوارم این تقارن همچنین نخستین حضور در جمع ارس وندان در یک محفل قرآنی، برکتی برای آغاز راه در این منطقه بوده و با آثار و عملکرد مثبت همراه باشد.
دبیر اجرایی چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس هم از رشد سه برابری قرآن آموزان در این منطقه آزاد خبر داد.
سید محمد حسین بلاغی اعلام کرد: در چهارمین دوره این مسابقات بیش از 500 نفر شرکت داشتند که نسبت به دوره های قبل رشد سه برابری دارد.
وی گفت: ابراز علاقه ارس وندان به فعالیت ها و دریافت مفاهیم قرآنی بیانگر وجود ظرفیت های بالقوه برای تعالی و ترویج بیش از پیش آموزه های الهی و معنوی در این منطقه آزاد است.
بلاغی رشد کیفی و کمی مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه در دوره چهارم را نوید بخش آینده درخشان در سطوح منطقه ای و ملی برای ارس خواند و افزود: رویکرد ما فعال کردن موسسه های قرآنی است.
ابراهیم نصیری مدیر فرهنگی آموزشی منطقه آزاد ارس هم گفت: در دوره اول این مسابقات 130 نفر، در دومین دوره 320 نفر ودر سومین دوره 550 نفر شرکت کردند.
بر اساس این گزارش چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس بر اساس مفاهیم قرآنی و نهج البلاغه در سه گروه سنی زیر 10سال و زیر 15 سال و بالای 15 سال در رشته های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ تخصصی و عمومی، مفاهیم، اذان و نهج البلاغه برگزار شد.
در پایان این آئین از نفرات برتر هر بخش از چهارمین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه منطقه آزاد ارس تجلیل شد.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071

انتهای پیام /*

نظر شما