شناسهٔ خبر: 24255397 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

قلی الله‌قلی زاده؛

آزادراه تبریز ـ باکو از طریق فاینانس احداث می‌شود

نماینده مردم کلیبر در مجلس بابیان اینکه آزادراه تبریز ـ اهر ـ باکو از طریق فاینانس احداث می‌شود گفت: با احداث این آزادراه صادرات ایران به روسیه از مسیر اهر و هوراند انجام می‌گیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش آناج به نقل از تسنیم، قلی الله‌قلی زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه با پیگیری‌های نمایندگان و استاندار آذربایجان شرقی، وزارت راه و شهرسازی متقاعد شد تا تکمیل بزرگراه اهر ـ تبریز را جزو پروژه‌های اولویت‌دار قلمداد کند، اظهار داشت: در طول یک سال گذشته شاهد پیشرفت چشمگیر بزرگراه اهر ـ تبریز بودیم که اگر با همین رویه پیش برود قطعاً سال 97 بزرگراه اهر ـ تبریز به‌طور کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 
وی از احداث بزرگراه اهر ـ کلیبر بعد از اتمام بزرگراه اهر ـ  تبریز خبر داد، افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی دولت و عدم اتمام کامل بزرگراه اهر ـ تبریز، آغاز احداث بزرگراه اهر ـ کلیبر با مشکلاتی همچون نبود ردیف بودجه مواجه است البته ما نیز از پیگیری برای احداث این بزرگراه دست بر نمی‌داریم.
 
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس بابیان اینکه در جریان سفر هیات دولت نهم به آذربایجان شرقی آزادراه تبریز ـ باکو مصوب شده بود، گفت: این پروژه بعد از مصوب شدن متأسفانه فراموش‌شده بود و اخیراً با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، خوشبختانه فاز مطالعاتی بزرگراه تبریز ـ باکو به پیمانکار واگذار و مطالعات این پروژه در حال انجام است و جای خوشحالی اینجاست که ادامه این پروژه از آذربایجان تا بیله سوار و از تبریز تا اهر احداث شده است.
 
قلی زاده ادامه داد: پروژه آزادراه تبریز ـ باکو از آذربایجان و تبریز مقداری احداث‌شده و تنها در وسط پروژه 180 کیلومتر مانده است و این پروژه در صورت احداث از اهر، هوراند، آبش احمد، گرمی و بیله سوار می‌گذرد.
 
نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس با ذکر اینکه فاز دوم آزادراه تبریز ـ باکو به‌زودی احداث می‌شود، گفت: جاده اهر ـ هوراند، هوراند ـ آبش احمد تا به سمت گرمی و بیله سوار در مسیر آزادراه تبریز ـ باکو قرار می‌گیرند و این آزادراه که از شهرستان‌های اهر و هوراند می‌گذرد منابع مالی پروژه از طریق فاینانس تأمین خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: فاینانسرها برای هزینه کرد در این پروژه علاقه‌مندی چندانی نشان نمی‌دهند اما به خاطر مشخصات پروژه، آینده، ترافیک رو به افزایش، تعلقات خاطر ایران و جمهوری آذربایجان، ارتباطات فرهنگی، مذهبی و بار ترافیکی این مهم تحقق می‌پذیرد.
 
نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس با تأکید بر اینکه عمده صادرات ایران به کشور روسیه از طریق حمل و نقل جاده‌ای و از سمت آستارا انجام می‌گیرد، گفت: با احداث آزادراه تبریز ـ اهر ـ باکو صادرات ایران به روسیه از طریق آن آزادراه صورت خواهد گرفت و به همین دلیل استقبال فاینانس‌ها به تأمین مالی پروژه بیشتر می‌شود.

نظر شما