شناسهٔ خبر: 24255177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

اختصاص هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز -پنجشنبه- مجلس شورای اسلامی بند الحاقی به تبصره 12 بخش هزینه ای بودجه 97 را با 138 رای موافق، 9 رای مخالف، 5 رای ممتنع از 201 نماینده حاضر تصویب کردند.

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>اجتماعی>نمایندگان مجلس اسلامی تصویب کردند هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در بودجه سال 97 اختصاص یابد.

به گزارش شفاآنلاین،نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز -پنجشنبه- مجلس شورای اسلامی بند الحاقی به تبصره 12 بخش هزینه ای بودجه 97 را با 138 رای موافق، 9 رای مخالف، 5 رای ممتنع از 201 نماینده حاضر تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند معادل 20 درصد از اعتبارات هزینه‌ای در ردیف‌های کمک‌های بلاعوض که مربوط به قوای مختلف است را تا سقف 10 هزار میلیارد ریال کسر کرده و به ردیف 37 - 530000 موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری اضافه کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین، دولت را مجاز کردند اعتبار ردیف 37- 550000 جدول شماره(9) این قانون را برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با اولویت کسانی که دریافتی‌ماهانه آنها کمتر از 20 ‌میلیون ریال است، براساس آیین‌نامه اجرائی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد را اختصاص دهد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را مکلف کردند افزایش احکام حقوقی سال 1397 بازنشستگان ذی‌نفع ناشی از اجرای این حکم را از اول فروردین 1397 اعمال کند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین یک پیشنهاد دیگر الحاقی به تبصره 12 را با 135 رای موافق، 10 رای مخالف، 5 رای ممتنع از 200 نماینده حاضر تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه دادند از محل منابع حاصل از فروش اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول مازاد خود نسبت به تامین منابع مالی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در هنگام تصویب این دو پیشنهاد گفت: در این دو بند حدود دو هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده شده است.

نظر شما