شناسهٔ خبر: 24254873 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

درسوک پدرخوب ساری!

حاج حسن عبوری؛ آن مرد وارسته؛ پدرشهیدان "حجت الله"؛ "ابوالقاسم" و "محمدعلی" بعد

صاحب‌خبر -

حاج حسن عبوری؛ آن مرد وارسته؛ پدرشهیدان "حجت الله"؛ "ابوالقاسم" و "محمدعلی" بعد از یک دوره بیماری طولانی سرانجام دعوت حق تعالی را لبیک گفت و به فرزندانش پیوست!

انالله واناالیه راجعون"

به گزارش ایلنا از ساری،حاج حسن عبوری؛ آن مرد وارسته؛ پدرشهیدان "حجت الله"؛ "ابوالقاسم" و "محمدعلی" بعد از یک دوره بیماری طولانی سرانجام دعوت حق تعالی را لبیک گفت و به فرزندانش پیوست!

حاج حسن، نماد استواری؛ ایثارومهربانی وعشق به اهل عصمت وطهارت بود وولایت مدار!

عشق به خاندان آل محمد(ص) دربندبند وجودش ریشه دوانیده بود وسمبل غیرت ووطن پرستی ونوعدوستی!

فرزندانش را درپرتو مکتب مبین اسلام به گونه ای تربیت کرد که امروزالگویی ازایثاروجانبازی هستند؛ حجت الله وابوالقاسم ومحمد علی به تمام دلبستگی ها نه گفتند و درعرصه دفاع ازخاک وناموس، جامه شهادت برتن نمودند ودرپیشگاه حق تعالی جاودانه گشتند وچه می توان برزبان جاری ساخت وبه قلم نگارش کرد دروصف صبر وشکیبایی این پدرخوبان !

امروز نه بیت مکرم عبوری؛ ونه مردم شریف ومومن وقدرشناس مازندران که یک ملت به سوک پرواز بی بازگشت این پرنده سبکبال نشسته اند؛ او عمری با شرافت و کرامت زندگی کرد و همواره وجودش پرازخیروبرکت!

مرحوم "حاج حسن" عبوری،ازمرزهای بی ارزش دنیا عبورکرد و به جهان باقی شتافت تا به ما بگوید که انسان به دنیا می آید تا انسانیت را معنا وتفسیر کند و باید به گونه ای ازدنیا رفت که سالها وسالها دیگران حسرتش را بخورند!

ای کاش درمراسم تشییع پیکر مطهر این پدر مهربان و ایثارگر بودید تا عظمت او را به نظاره می نشستید! همه آمده بودند؛ هزاران هزار انسان! توگویی پدر همه ساروی ها به دیدارحق شتافته بود!

آمده بودند تا درمراسم بدرقه "حاج حسن" تا خانه آخرش حضوریابند و در این سوک بزرگ شریک غم خاندان عبوری باشند!

حاج حسن به فرزندانش، درس خدمت و عشق به وطن مشق می کرد! و چون مردعمل بود؛ امروز همه دوستدارش هستند اگرچه دیگردرمیان ما نیست و در ایام فاطمیه و روزهای شهادت دخت گرامی پیامبراکرم(ص) میهمان سفره آن حضرت و خاندان پاک پیامبراکرم(ص) شده است.

این مصیبت عظیم و کوچ بی بازگشت اسوه صبر و تقوی و سمبل همه خوبی ها؛ حاج حسن عبوری را به رهبرمعظم انقلاب وملت شریف ایران؛ خاندان مکرم عبوری به ویژه دکتر مهدی عبوری خادم شریف مردم ساری و شهردارمحترم و دلسوز مرکز مازندران و تمامی مردم شریف و قدرشناس مازندران و ساری تسلیت عرض نموده و از خداوند مهربان برای آن پدرخوب علو درجات وبرای تمامی سوگواران خاصه خانواده محترم عبوری صبر وشکیبایی مسالت می نمایم.

خدایا چنان کن سرانجام کار      تو خوشنود باشی و ما رستگار

محمد درخشنده

 

 

انتهای پیام

نظر شما