شناسهٔ خبر: 24254852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تبریز| وزارت راه اراده‌ای برای رفع نقطه حادثه‌خیز پل غله‌زار آذرشهر را ندارد‌

R7887/P1377/S6,47/CT11

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: وزارت راه و شهرسازی اراده‌ای برای رفع نقایص و نقاط حادثه‌خیز پل غله‌زار شهرستان آذرشهر را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، منوچهر سلمان زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای محدودیت‌های منابع مالی دولت و رفع نواقصات و تأمین نیازها، کارگاه تأسیسات راهداری در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی راه‌اندازی کرده‌ایم و در خصوص تولید تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی به خودکفایی رسیده است.

وی بابیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی به‌نوعی وارد عرصه تولید شده است، افزود: علاوه بر تولید بلکه تجهیزات راهداری که در جاده‌ها هنگام حوادث رانندگی آسیب می‌بینند را نیز با تعمیر و ترمیم مجدداً به چرخه مصرف باز می‌گردانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه وضعیت منابع مالی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی آن‌طور که باید و شاید خوب نیست، گفت: ما برای برخی از همکاران از محل تملک دارایی فصل یک استانی برای آن‌ها حقوق پرداخت می‌کنیم و این امر سبب می‌شود تا در نگهداری راه‌ها از نظر منابع مالی با مشکلاتی مواجه شویم.

سلمان‌زاده در ادامه تأکید کرد: از مجموع 14 هزار کیلومتر راه‌های آذربایجان شرقی تنها 2000 کیلومتر راه شریانی و اصلی است البته باید راه‌هایمان را هم سنگ کنیم و مشکل اصلی ما که جزو الزامات بوده و باید به آن توجه کنیم اعتبارات استانی است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی بایستی بیشتر به سمت امانی حرکت کند، گفت: با توجه به شرایط موجود حتماً باید اعتبارات به سمت امانی چندین سال تداوم یابد و ما نیز باید بدانیم سهم اعتبارات راهداری از محل اعتبارات فنی استان به چه میزان بوده و حقوق پرسنل از این اعتبارات سوا شود تا بدانیم با اعتبارات باید به چه اقدامات دست بزنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه احداث راه دسترسی فرعی در پل غله‌زار شهرستان آذرشهر در حوزه وظایف راهداری نیست اگر احداث شود آن‌وقت وظیفه ما نگهداری است، گفت: شورای ترافیک برای سامان‌دهی پل غله زار آذرشهر سه مصوبه دارد و به اعتقاد بنده وزارت راه و شهرسازی اراده‌ای برای رفع نقایص این پل را ندارد.

سلمان زاده یادآور شد: امسال بر اثر وقوع سیل در آذرشهر که منجر به فوت تعدادی از هم‌وطنان شد مسیر دسترسی از زیر پل غله زار آذرشهر از نظر ما راه دسترسی نیست اما باید گفت که وزارت راه اراده‌ای برای سامان‌دهی مسیر تردد در این پل را نداشته است.

انتهای پیام/ش

نظر شما