شناسهٔ خبر: 24254421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تزریق های دردسر ساز

ورود آرایشگاه های زنانه، پزشکان عمومی و غیر متخصص به عمل های زیبایی، مشکلاتی برای مردم در شیراز در پی داشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، تزریق بوتاکس و ژل، برای عمل های زیبایی امروزه در میان دختران و بانوان شیرازی عموما زیر 25 سال به امری عادی تبدیل شده است.
این موضوع به قدری در شیراز مرسوم شده است که حتی برخی از آرایشگاه های زنانه و پزشکان عمومی و غیر متخصص هم برای کسب درآمد بیشتر به این حوزه وارد شدند و به علت تخفیف در دستمزد، مشتریان بسیاری جذب کردند.
مدير گروه بخش پوست دانشگاه علوم پزشكي شيراز می گوید: هم اکنون شکایات عمده ای که در مركز نظارت دانشگاه علوم پزشكي شيراز به آنها رسیدگی می شود، موضوع بيماراني است كه پس از انجام تزريق بوتاكس و ژل، دچار عوارض مختلف پوستي و زيبايي شده اند.
جراحی هایی که گران تمام می شود
جوکار ایجاد دانه های قرمز در محل تزریق آمپول، ایجاد کبودی در زیر پوست، افتادگی پلک، دوبینی، اختلال دید، واکنش های حساسیتی به صورت تنگی نفس و تقارن نداشتن ابروها را از مهمترین عوارض تزریق غیر صحیح بوتاکس دانست و ادامه داد: بیشتر این عوارض به علت تزريق ژل هاي تقلبي و حتي تاريخ گذشته اتقاق می افتد.
بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است. تزریق مقدار کمی از این ماده بطور مستقیم در ماهیچه فعالیت آن را کم کرده و خطوطی را که نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می آید از بین می برد در نتیجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد.
مدير گروه بخش پوست دانشگاه علوم پزشكي شيراز با تاكيد بر اينكه هم اينك در شيراز تنها 20 مركز كلينيك تشخيصي پوست و مو وجود دارد، می گوید: در این مراکز خدمات تخصصي ارائه مي شود، اما متاسفانه برخي افراد براي دریافت خدمات ارزان قیمت به اماکن غير رسمي مراجعه می کنند.
در حال حاضر 50 تا 60 پزشك متخصص در شیراز خدمات زيبايي را ارائه می دهند اما در برخی مواقع مشاهده مي شود متقضيان خدمات زيبايي پس از مراجعه به درمانگاه تخصصي بيمارستان شهید فقيهي و مطالبه مبلغ هاي زیاد برای انجام اینگونه جراحی ها از مراجعه به پزشك متخصص صرفنظر و به سراغ افراد سودجويي رفته اند که هیچگونه تخصصی در این زمینه ندارند.
دکتر پیروی یکی از متخصصان پوست ف مو و زیبایی هم می گوید: متقاضيان این نوع خدمات باید بدانند که اقدامات زيبايي، تخصصي و هزينه بر است، بنابراین ارزان بودن این قبیل خدمات بی دلیل نیست.
دکتر حسینی پزشک متخصص زیبایی هم معتقد است برخي از اقدامات زيبايي به نظر ساده مي رسد، اما تصميمی اشتباه مي تواند متقاضي زيبايي را برای يك عمر ناقص و زيبايي خدادادي او را مخدوش کند.
جراحی هایی که گران تمام می شود
فریدونی بانوی 35 ساله های که از یکی از استان های جنوبی کشور برای جراحی زیبایی به شیراز مراجعه کرده، از اینکه نتوانسته است چهره مورد علاقه خود را پس از عمل زیبایی داشته باشد از پزشک خود شاکی است و می گوید: نداشتن پول زیاد سبب شده برای انجام این عمل سراغ پزشکانی برود که مبلغ کمتری دریافت می کنند اما زیبایی خود را از دست داده است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براي جلوگيري از اين نوع سودجويي تدابيري انديشيده است و افراد باید در صورت مشاهده هر گونه تخلف با مراجعه به واحد نظارت و شكايات دانشگاه علوم پزشكي شیراز مشكلات خود را مطرح و پيگيري كنند.
در قانون از سوي وزارت بهداشت تاكيد شده است که انجام هرگونه اقدامات درماني زيبايي توسط غير پزشك ممنوع بوده و افراد غير متخصص اجازه اين کار را ندارند.
بر اساس قانون پزشك موظف است قبل از هرگونه تزریقی به متقاضی، به او مشاوره بدهد و از او بخواهد که برگه رضايت نامه را امضا كند تا نسبت به عوارض احتمالی آگاهی داشته باشد.
جراحی هایی که گران تمام می شود

نظر شما