شناسهٔ خبر: 24254203 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کمالوند: باید تقویم فوتبال‌مان را با آسیا وفق دهیم

سرمربی نفت آبادان گفت: می‌خواهیم با یک نتیجه خوب شرایطمان را در جدول رده‌بندی بهبود ببخشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، دیدار تیم‌های نفت تهران و صنعت نفت آبادان در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر، فردا (جمعه) از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه تختی تهران برگزار می‌شود. فراز کمالوند در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: ابتدا حادثه سقوط هواپیما را به خاطر سهل‌انگاری خطوط هواپیمایی و شهید شدن سه تن از افراد نیروی انتظامی را تسلیت می‌گویم. نفت تهران پس از آمادن مدیریت و کادر جدید شرایط خوبی پیدا کرده است. من می‌دانم که حضور افاضلی در این تیم خیلی تاثیر گذار است. ما به دنبال این هستیم که با یک نتیجه خوب شرایطمان را در جدول رده‌بندی بهبود ببخشیم.

او درباره وضعیت صنعت نفت آبادان گفت: نفت آبادان امسال وضعیت خوبی دارد و می‌توانستیم فینالیست جام حذفی شویم البته اگر آن اتفاقات نمی‌افتاد. در لیگ هم شرایط خوبی داریم و هواداران هم از نتایج و نمایش ما راضی هستند. در حال حاضر صحبت از آینده زود است. من تمام توانم را در ۵ – ۶ بازی آینده می‌گذارم تا شرایطمان بهتر شود. وضعیت صنعت نفت نسبت به فصول قبل که می‌رفت و می‌آمد فرق کرده و میخش را در لیگ برتر زده و سال‌ آینده به دنبال نتایج بهتر هستیم. ما مقابل استقلال در جام حذفی هم در زمین مسابقه نباختیم و می‌توانستیم به فینال حذفی برویم.
سرمربی صنعت نفت آبادان درباره عدم نتیجه‌گیری نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: من فکر می‌کنم یکی از دلایلش فشردگی مسابقات است. ما هفته گذشته مقابل پرسپولیس سایه صنعت نفت بودیم و این به خاطر فشردگی مسابقات بود. ما از فشردگی مسابقات می‌گوییم ولی آن‌ها می‌گویند در انگلیس و ایتالیا اینطور است. یک جوری صحبت می‌کنند انگار ۵۰ بار به انگلیس رفته‌اند. در ایران پروازها طولانی است و اختلاف ارتفاع خیلی زیاد است. کمی فکر کنیم و صحبت کنیم. کجای ما شبیه انگلیس و ایتالیا است؟ تیمی مانند پرسپولیس باید در آبادان با ما بازی کند، به تهران بیاید، به دوبی برود بازی کند، به دوحه بروند بازی کند و... . تیم‌های عربی هواپیمای اختصاصی دارند اما مثلا تیم ما از آبادان تا تهران ۵ ساعت طول کشید تا آمدیم. همچنین در اروپا همه کشورها کوچک و کنار هم هستند اما ایران وسعت زیادی دارد. اصلی ترین دلیل نتیجه نگرفتن تیم‌های ایران خستگی بوده است. به نظر من باید تقویم مسابقات را با تقویم آسیا وفق دهیم. با این امکانات، بعد مسافت و ریکاوری دلایل این نتیجه گیری است.
کمالوند ادامه داد: در سال‌های اخیر بیشتر تیم‌های شرق آسیا قهرمان شده‌اند. باید صحبت کنیم تا این مشکل به شکلی حل شود. من بازی تیم‌ها را دیدم و به اعتقاد من تیم‌هایمان بی‌جان هستند. تراکتور آخرین بازی را قطر انجام داد و باید بین تهران، تبریز و عسلویه سفر کند تا بازی پارس جنوبی را برگزار کنند.
او در ادامه درباره سقوط پاس به لیگ دسته سه اظهار کرد: من اگر بخواهم درباره پاس صحبت کنم شاید دوستان ناراحت شوند، مخصوصا کفاشیان! من از آقای کفاشیان می‌خواهم که ممنوع‌الخروجی من که به خاطر باشگاه پاس است را برطرف کند. پاس هم که سقوط کرد، بیاید و درست کند. تیم پاس یکی از سه ضلع قدرت در فوتبال پایتخت بود. انتقال تیم‌ها یک کار غلط است. حمایت نکردن از تیمی که انتقال پیدا کرده یک کار غلط‌تر است.
سرمربی صنعت نفت آبادان افزود: صنعت نفت آبادان زمانی که در لیگ یک بود می‌توانست به راحتی سهمیه لیگ برتر بخرد اما مردم آبادان و باشگاه صنعت نفت زیر بار این حرف نرفت و گفتند که می‌خواهیم نون بازی خودمان را بخوریم. تراکتور هم چنین شرایطی داشت. تراکتور، ملوان و صنعت نفت آبادان هیچوقت عزت خودشان را از دست ندادند. وقتی شما تیمی را به شهر دیگری بردید، حداقل از آن حمایت کنید. پاس یک مرد قوی هیکل بود که روز به روز ضعیف‌تر شد و الان دیگر باشگاهی به نام پاس وجود ندارد. پاس اگر تهران بود هیچوقت چنین اتفاقی نمی‌افتاد. من خودم در همدان کار کردم و مردم همدان مردم خوبی هستند. بهتر بود که امکانات در اختیارشان می‌گذاشتند تا خودشان بالا بیایند. من فکر می‌کنم من تنها کسی بودم که در تمام رده‌های باشگاه‌های پاس مربیگری کردم.

 

نظر شما