شناسهٔ خبر: 24254099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

در گفتگو با بی بی سی؛

عراقچی: خواسته‌های مردم ایران از برجام برآورده نشده است

نصر: معاون وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با بی‌بی‌سی از فضاسازی‌های رئیس‌جمهور آمریکا علیه برجام انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با خبرگزاری بی‌بی‌سی از فضاسازی رئیس‌جمهور آمریکا علیه برجام انتقاد کرد و گفت در اثر این فضاسازی‌ها، مطالبات مردم ایران از برجام برآورده نشده است.

وی در ابتدای این مصاحبه در پاسخ به سوال خبرنگار بی‌بی‌سی درباره تحولات سوریه گفت: ایران از ابتدای بحران سوریه باور داشت که این بحران راه‌حل نظامی ندارد. مشارکت ایران با روسیه و ترکیه برای برگزاری کنفرانس آستانه نیز به همین منظور انجام شد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: هدف از حضور ایران در سوریه مبارزه با تروریسم است نه ایجاد یک جبهه جدید علیه اسرائیل. اگر ایران در سوریه حضور نداشت اکنون داعش در دمشق و حتی شاید بیروت حکومت می‌کرد.

عراقچی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه پهپادی که اسرائیل ادعا می‌کند ایرانی است متعلق به سوریه است، تصریح کرد: اسرائیل نباید از کاری (ارسال پهپاد) ناراحت شود که خودش هر روز علیه دیگران انجام می‌دهد.

وی در مصاحبه با بی‌بی‌سی درباره امکان مذاکره درباره موضوعاتی غیر از برنامه هسته‌ای ایران نیز گفت: توافق در موضوعات دیگر به موفقیت توافقات قبلی بستگی دارد. اگر برجام برای ایران تجربه موفقی باشد، آنها (1+5) می‌توانند درباره موضوعات دیگر نیز درخواست مذاکره دهند.

عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در عین حال با انتقاد از بدعهدی آمریکا در قبال برجام گفت: رئیس جمهور آمریکا با اظهارات خود درباره برجام مانع از توسعه اقتصاد ایران شده و به همین دلیل، مطالبات مردم ایران از این توافق برآورده نشده است.

عراقچی همچنین امروز در سخنرانی خود در اندیشکده سلطنتی «چتم هاوس» انگلیس تاکید کرد اگر بدعهدی آمریکا ادامه یابد و ایران به لحاظ اقتصادی از برجام بهره‌مند نشود، از آن خارج می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما