شناسهٔ خبر: 24253736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ممنوعیت خرید و فروش گونه های حیات وحش در سیستان و بلوچستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: برخی افراد سودجو در ایام پایانی سال در این استان اقدام به خرید و فروش گونه های حیات وحش می کنند که بر اساس قانون ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛نیره پورملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان دارای تنوع زیستی فراوان اما با غنای گونه ای پایین است به این معنی که انواع حیوانات را در شمار محدود می توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با داشتن آب و هوایی متنوع صدها گونه جانوری شامل انواع پرندگان، پستانداران، خزندگان و دوزیستان به همراه گونه های مختلف ماهیان آب شیرین و شور را در خود جای داده است.

وی افزود: برخی افراد سودجو در روزهای پایانی سال و به بهانه های مختلف اقدام به خرید و فروش برخی گونه های حیات وحش می کنند که بسیاری از این گونه ها نادر و در معرض خطر انقراض نیز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: از گونه هایی که در روزهای پایانی سال توسط افراد سودجو به طور غیرمجاز و غیر قانونی خرید و فروش می شود می توان به خرید و فروش، سمندر لرستانی، لاله واژگون، مارآبی، انواع لاک پشتها و غیره اشاره کرد.

پورملائی ضمن هشدار به مردم در خصوص انتقال بیماری های مشترک و از سویی تهدید خطر انقراض بسیاری از این گونه های حیات و حش گفت: مردم سیستان و بلوچستان هرگونه خرید و فروش این گونه های حیات وحش را در اسرع وقت به اداره کل یا ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان اعلام کنند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

 یک میلیون و 489 هزار و 590 هکتار معادل 9/7 درصد (هفت و 9 دهم درصد) از کل مساحت سیستان و بلوچستان منطقه حفاظت شده و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

گونه های جانوری و گیاهی استان در 13 منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع شامل مناطق حفاظت شده گاندو، جنگلی شیله، جنگلی بیرک و جنگلی پوزک، مناطق شکار ممنوع بزمان، بلبل آب نصرت آباد، مک سرخ و پزم و پناهگاه حیات وحش هامون و آثار طبیعی ملی تفتان، پیرگل خاش، سرو زربین سنگان و گل فشان تنگ کنارک زیست می کنند.

انتهای پیام /پ

 

ممنوعیت خرید و فروش گونه های حیات وحش

برچسب‌ها:

نظر شما