شناسهٔ خبر: 24253710 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازدید هنرمندان کشور از موزه دفاع مقدس خرمشهر

135 هنرمند کشور از موزه دفاع مقدس خرمشهر دیدن کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛داروغه زاده دبیر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر امروز  در حاشیه بازدید سینما گران از باغ موزه دفاع مقدس خرمشهر گفت: بازدید از باغ موزه دفاع مقدس مقدمه ای برای ساخت فیلم های جدید با ایده های نو در حوزه دفاع مقدس مردم منطقه است.

ابراهیم داروغه‌زاده افزود:بدون شک رسالتی که فیلمسازان بر عهده دارند این است که مقاومت ها مردم در جنگ تحمیلی را در قالب فیلم مستند کنند تا آیندگان بدانند در این سرزمین چه اتفاقی و چه رشادت های از سوی رزمندگان در برابر دشمن انجام شده است.

وی گفت:در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر فیلم های فاخری در زمینه دفاع مقدس توسط کارگردانان کشور ساخته و به نمایش گذاشته شد که این مهم نوید بخش تحول و نگاه نو سینماگران به عرصه دفاع مقدس است.

عباس حربی یکی از راویان موزه دفاع مقدس خرمشهر به میهمانان حاضر در این بازدید گفت: شهریور ماه سال 59 زمانی که جنگ شروع شد 2 شهر آبادان و خرمشهر اولین شهرهایی بودند که در معرض حمله دشمن قرار گرفتند.

وی افزود: دشمن بعثی هیچگاه تمام شهر خرمشهر را تصرف نکرد و سرانجام خرمشهر در سوم خرداد 1361 آزاد شد.

هنرمندان شرکت کننده در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فجر روز چهارشنبه نیز با حضور در گلزار شهدای آبادان نسبت به شهدای هشت سال دفاع مقدس و سینما رکس ادای احترام کردند.

برندگان سیمرغ جشنواره در بخش‌های مختلف، مدیران ارشد سازمان سینمایی، هنرمندان و چهره‌های شاخص فرهنگی هنری منطقه آزاد اروند به اختتامیه بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره فیلم فجر دعوت شده‌اند.

بخش «تجلی اراده ملی» سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر سوم اسفند به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

انتهای پیام /د

بازدید از موزه دفاع مقدس

برچسب‌ها:

نظر شما