شناسهٔ خبر: 24253672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در مراسم کلنگ زنی ساخت دبیرستان امام (ره) نطنز مطرح شد؛

مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم سازی در استان اصفهان بیشتر از دیگر نقاط کشور است/ ضرورت حمایت از آموزش و پرورش از طریق سرمایه گذاری ویژه

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان گفت: تعداد مدارس تخریبی در استان اصفهان بیش از دیگر استان ها است و دلیل این امر این است که استان اصفهان سابقه تاریخی و فرهنگی بالایی دارد و بیشتر مدارس آن نیز قدیمی هستند و باید برای جبران عقب ماندگی ها تلاش بیشتری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازآوای نطنز؛کلنگ ساخت دبیرستان پسرانه امام خمینی (ره) نطنز امروز با حضور جمعی از مسئولان به زمین زده شد.

نامناسب بودن فضای آموزشگاه امام خمینی (ره) به یک دغدغه تبدیل شده بود

مدیر آموزش و پرورش نطنز در این مراسم اظهار کرد: دبیرستان امام خمینی (ره) چشم و چراغ شهرستان و دانش آموختگان زیادی را تحویل جامعه داده است و چند سالی است که نامناسب بودن این فضای آموزشی هم برای مجموعه آموزش و پرورش و هم برای کل شهرستان به عنوان یک دغدغه و البته به یک معضل تبدیل شده بود.

رضا چاووش پور با بیان این که با پیگیری های نماینده، سه سهمیه ساخت مدارس در شهرستان از بنیاد برکت گرفته شده است، خاطر نشان کرد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نسبت به بازسازی آموزشگاه امام خمینی (ره) توجه ویژه داشته است.

باید آموزش و پرورش را با سرمایه گذاری ویژه مورد حمایت قرار داد

نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت امر آموزش و پرورش در جوامع امروزی، اظهار کرد: امروزه باید به امر آموزش و پرورش به عنوان یک سرمایه گذاری ویژه نگاه کرد و آن را با سرمایه گذاری ویژه مورد توجه قرار داد.

مرتضی صفاری افزود: مجتمع آموزشی امام خمینی (ره ) تنها دبیرستان پسرانه آموزش و پروش نطنز با سابقه ساخت بیش از ۴۰ سال بوده است که از لحاظ استحکام و امنیت دچار معضل های متعددی شده بود.

وی خاطر نشان کرد: فرسودگی آهن آلات و ساختمان، احتمال فروریزی این مکان آموزشی را بیش از پیش کرده بود و بیش از پنج سال است که این مجتمع آموزشی در لیست تخریب و بازسازی قرار گرفته اما به عات های مختلف اقدامی در این خصوص صورت نگرفته بود.

نماینده مردم نطنز تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، برای اولین بار بازسازی و ساخت سه مدرسه در حوزه انتخابیه در دستور کار قرار گرفت و با اولویت سنجی صورت گرفته توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و همچنین تایید کارشناسان فنی بنیاد برکت، در ابتدا تخریب و بازسازی دبیرستان امام خمینی (ره) نطنز تایید شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تعهد بنیاد برکت در خصوص ساخت مدارس و مساجد در مناطق زلزله زده کرمانشاه و کرمان اجرای این سه طرح به صورت همزمان امکان پذیر نیست و با ترتیب اولویت و نیاز سنجی انجام می شود.

مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم سازی در استان اصفهان بیشتر از دیگر نقاط است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان این که بنیاد برکت سهمیه های ساخت مدارس را به راحتی واگذار نمی کند، اظهار کرد: این بنیاد با هدف توزیع امکانات، برای مدرسه سازی اقدام می کند و با تلاشی که انجام شده است توانسته ایم ۶۰ سهمیه را برای استان دریافت کنیم.

محمد حسین سجاد دریافت سه سهمیه برای ساخت مدارس از بنیاد برکت را ناشی از پافشاری های زیاد نماینده مردم شهرستان نطنز دانست و افزود: ساخت دو آموزشگاه دیگر در شهرستان که مجوز آن نیز گرفته شده است، باید تا قبل از سال ۹۷ تعیین تکلیف شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان این که ۳۰ درصد مدارس کشور تخریبی بوده و نیازمند بازسازی و مقاوم سازی هستند، گفت: تعداد مدارس تخریبی در استان اصفهان بیش از دیگر استان ها است و دلیل این امر این است که استان اصفهان سابقه تاریخی و فرهنگی بالایی دارد و بیشتر مدارس آن نیز قدیمی هستند و باید برای جبران عقب ماندگی ها تلاش بیشتری کرد.

وی وجود مدارس متراکم، مناطق پرجمعیت و آموزشگاه های تخریبی را از ملاک های اولویت بندی برای ساخت مدارس عنوان و بیان کرد: ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت برای ساخت ۶۰ مدرسه در استان اختصاص یافته است.

سجاد خاطر نشان کرد: توجه بسیار خوبی به آموزش و پرورش در موضوع بازنگری بودجه شد و اعتبارات مدرسه سازی به دوبرابر افزایش یافته است.

ضرورت تلاش اداره کل نوسازی برای ساخت دبیرستان امام (ره) در کم ترین زمان

فرماندار نطنز با بیان این که هزینه های آموزش و پرورش برای آگاه سازی افراد جامعه است، اظهار کرد: این واحد آموزشی در شهر نطنز به خاطر قدمت بالا و آسیب هایی که می توانست به همراه داشته باشد در لیست تخریب و نو سازی قرار گرفت.

یوسف حسنی افزود: درخواست ما از اداره کل بازسازی مدارس استان این است که تلاش کنند تا در کم ترین زمان این آموزشگاه ساخته و مورد بهره برداری قرار گیرد چرا که فضای مناسب در هر مقطعی می تواند در دانش آموزان انگیزه ایجاد کند.

نامناسب بودن فضای آموزشگاه امام خمینی (ره) به یک دغدغه تبدیل شده بود

مدیر آموزش و پرورش نطنز اظهار کرد: دبیرستان امام خمینی (ره) چشم و چراغ شهرستان و دانش آموختگان زیادی را تحویل جامعه داده است و چند سالی است که نامناسب بودن این فضای آموزشی هم برای مجموعه آموزش و پرورش و هم برای کل شهرستان به عنوان یک دغدغه و البته به یک معضل تبدیل شده بود.

رضا چاووش پور با بیان این که با پیگیری های نماینده، سه سهمیه ساخت مدارس در شهرستان از بنیاد برکت گرفته شده است، خاطر نشان کرد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نسبت به بازسازی آموزشگاه امام خمینی (ره) توجه ویژه داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما