شناسهٔ خبر: 24253671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در همایش خیرین مدرسه ساز کمیجان مطرح شد؛

لزوم نهادینه‌کردن فرهنگ مدرسه‌سازی در کشور/خیرین مدرسه‌ساز یکی از ارکان توسعه زیرساخت‌های کشور

رئیس مجمع خیرین استان مرکزی گفت: ورود به مدرسه سازی از سوی خبران، باید در کشور نهادینه شود تا نتایج آن در پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی نمایان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان؛ پیش از ظهر امروز همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان کمیجان با حضور رئیس و دبیر مجمع خیرین استان، رییس اداره مشارکت ها، کارشناسان امور شوراهای اداره کل و همچنین جمعی از خیرین و مسئولان شهرستان درسالن امام حسین (ع) کمیجان برگزار شد.

رئیس مجمع خیرین استان مرکزی:

آموزش و پرورش، قلب تپنده جامعه است

فخاری، رئیس مجمع خیرین استان مرکزی در این مراسم آموزش و پرورش را قلب تپنده جامعه دانست و یکی از دغدغه های دنیا را داشتن جامعه مطلوب و بدون جرم و جنایت برشمرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تاسیس مدرسه توسط انسان هایی شریف، زاهد، عارف، دنیاگریز و به خدا رسیده و مردم‌دوست صورت می گیرد که خیرین مدرسه ساز تمامی این ویژگی ها را یک جا داشته باشند.

فخاری افزود: براساس آیات و روایات مسلمانان باید در انجام عمل خیر از یک دیگر سبقت بگیرند و این مهم باید در کشور نهادینه شود تا نتایج آن در پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی نمایان شود.

 خیرین مدرسه ساز یکی از ارکان توسعه زیرساخت های کشور

حجت الاسلام مقدسی پور، امام جمعه کمیجان در این مراسم گفت: خیرین مدرسه ساز یکی از ارکان توسعه زیرساخت های کشور هستند. مدرسه جایی است که تمام سعادت ها از آنجا شروع می شود و معلمان پرچم داران تعلیم و تربیت جامعه هستند.

وی افزود: هر گونه تغییر و تحول و پیشرفت منوط به آموزش و تربیت درست است و هدف اصلی آموزش و پرورش رساندن دانش آموزان به شجره طیبه است.

امام جمعه کمیجان به اقدام خداپسندانه خیرین اشاره کرد و گفت : شما با خداوند معامله می کنید و بهترین مکان برای سرمایه گذاری، آموزش و پرورش است. شعار کیفیت بخشی، عدالت آموزشی و اقتصادی به کمک و همت شما خیرین تحقق می یابد.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان کمیجان:

خیرین در خط مقدم جبهه فرهنگی و اقتصادی کشور قرار دارند

موسوی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کمیجان در این مراسم با تشکر از اقدامات خداپسندانه خیرین در جهت امر مقدس مدرسه سازی و مدرسه یاری گفت: محور توسعه فرهنگی، اقتصادی و پایه ریزی دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری، همین مدارس است که با اقدامات خالصانه خیرین و نیک اندیشان مدرسه ساز محقق می شود.

وی در ادامه افزود: اقتصاد، فرهنگ و علم سه عنصر اصلی اقتدار کشور است و خیرین در خط مقدم جبهه فرهنگی و اقتصادی کشور قرار دارند.

مدیر آموزش و پرورش کمیجان خاطرنشان کرد: ایجاد مراکز آموزشی و تربیتی با نشاط و فراهم کردن بستر و زمینه رشد و پرورش استعدادها و توانمندی های بالقوه و همچنین تربیت نخبگان؛ گامی مهم، ارزشمند و اثرگذار است که خیرین با ساخت اماکن آموزشی برای نسل آینده فراهم می نمایند.

 انتهای پیام/

نظر شما