شناسهٔ خبر: 24253663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در آیین افتتاحیه بیمارستان 9 دی منظریه خمینی‌ شهر مطرح شد؛

خمینی شهر به ۸۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد/ کمبود نیروی درمانی، مشکل اساسی در سیستم درمانی استان اصفهان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: یک مشکل کلی در استان اصفهان وجود دارد و آن کمبود نیرو هست که باید برای استخدام در این استان کاری انجام بدهیم تا کمبود پرستار و نیرو جبران شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصدای سلامت؛ سید حسن قاضی ‌زاده هاشمی ظهر امروز در آیین افتتاح بیمارستان 9 دی منظریه خمینی‌ شهر، بیان کرد: خمینی ‌شهر، شهری است که بیش از یک ‌چهارم آن در دوران دفاع مقدس در مسیر جبهه بودند و به خاطر کشورشان از مهم ‌ترین سرمایه خود که جانشان بود گذشتند.

وی با اشاره به اتفاقی که چندی پیش در خصوص بخیه صورت کودکی در بیمارستان آیت‌ الله اشرفی خمینی شهر اتفاق افتاد، ادامه داد: اگر چه این اتفاق به دلیل خطای فردی پزشک صورت گرفته اما در بیمارستان ما بوده است و جای عذرخواهی دارد.

این بیمارستان در شأن مردم شهرستان خمینی ‌شهر نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: معمولاً راه ‌اندازی یک بیمارستان بیش از شش ماه طول می‌ کشد، که در مورد بیمارستان منظریه این زمان به 100 روز کاهش یافته است، بیمارستانی که هم زیباست و هم کادر مجربی دارد و آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

قاضی ‌زاده هاشمی تصریح کرد: با وجود بهره برداری از سه بیمارستان خمینی ‌شهر تا سال 1404 باز هم عقب هستیم به همین دلیل در تلاش هستیم تا هر چه زودتر بیمارستان اشرفی اصفهانی مرمت و تجهیز شود چراکه این بیمارستان در شأن مردم شهرستان خمینی ‌شهر نیست و برای 25 سال پیش طراحی شده بوده است.

در خمینی شهر 800 تخت بیمارستانی نیاز داریم

وی با بیان این که پروژه های دولتی متأسفانه خیلی کند پیش می روند، خاطر نشان کرد: این شهر حدود 350 هزار نفر جمعیت دارد و به معنی این است که ما 800 تخت بیمارستانی نیاز داریم که الان 170 تخت دارد و با بیمارستان اشرفی اصفهانی شاید به 300 تخت برسد.

قاضی ‌زاده هاشمی با اشاره به این که وزارت بهداشت از همین الان به فکر تجهیز بیمارستان ساعی است، گفت: اورژانس بیمارستان 9 دی قطعا باید توسعه پیدا کند و تجهیز شود، حتما دوستان در دانشگاه علوم پزشکی به فکر خواهند بود تا این روند سریع تر به نتیجه برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ادامه داد: پروژه‌های دولتی معمولاً 20 سال طول می‌ کشد و این بدی کار دولتی است، برعکس خیران به خوبی پیش می روند و امیدواریم در سفر بدی شاهد افتتاح بیمارستان ساعی باشیم.

قاضی ‌زاده هاشمی در بخش دیگری از صحبت هایش، اظهار کرد: یک مشکل کلی در استان اصفهان وجود دارد و آن کمبود نیرو هست که باید برای استخدام در این استان کاری انجام بدهیم تا کمبود پرستار و نیرو جبران شود تا باری از روی دوش دانشگاه برداشته شود.

وی با بیان این نکته که پرسنل ما به طور متوسط دو برابر یک فرد عادی کار انجام می ‌دهند، تصریح کرد: بخش کوچکی از کار، ساختمان و تجهیزات است و مهم همکاری، محبت و وظیفه ‌شناسی است که احساس می ‌کنیم در حد اعلا وجود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: امیدواریم افتخار خدمت بیشتر برای مردم این شهر داشته باشیم، مردمی که هر حیث نمونه هستند و لیاقت بیشتر از این ها را دارند.

 اشرفی اصفهانی باید حفظ شود

سید محمدجواد ابطحی نیز در آیین افتتاحیه بیمارستان 9 دی منظریه خمینی‌ شهر، اظهار کرد: 2 هزار و 300 شهید این شهر را مزین به نام امام راحل(ره) کرده است و حق مردم است که بیشتر از این به آن‌ ها خدمت کنیم، خمینی ‌شهر، شهر مرجعیت، علما، شهدا و پزشکان است.

وی ادامه داد: بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی ‌شهر انسان سالم هم که می ‌رفت بیمار می‌شد و حق مردم بود زودتر به آن رسیدگی شود، باید اشرفی اصفهانی را حفظ کنیم، کمبود تخت داریم و با استاندارد ها فاصله داریم، اورژانس برای این شهر بزرگ کفایت نمی کند.

نماینده مردم خمینی ‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: مهاجرپذیری خمینی ‌شهر زیاد است و پیش ‌بینی می‌ شود در سال‌ های آینده جمعیت شهر به 800 هزار نفر افزایش یابد ولی امکانات بسیار کم است.

قطب درمانی غرب استان باید راه اندازی شود

ابطحی با اشاره به این که قطب درمانی غرب استان باید راه اندازی شود، تصریح کرد: توسعه فیزیکی بیمارستان و تکمیل تجهیزات از خواسته های مهم مردمی است، همچنین تکمیل کادر درمانی متخصص و فوق تخصص اهمیت فراوانی دارد که باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: شش پایگاه فوریت ‌های پزشکی داریم که بر اساس استاندارد هر 20 هزار نفر یک پایگاه کم است و از وزیر می‌ خواهیم شرایط افزایش آن را از لحاظ فیزیکی، تجهیزات و درمانی فراهم کند.

امروز شهر خمینی‌ شهر شاهد افتتاح یک بیمارستان مدرن بود

امام جمعه خمینی ‌شهر هم در این مراسم، اظهار کرد: هر کار خیری که انسان انجام دهد پاداش آن را خواهد گرفت، بعد از ایمان به خدا هیچ کاری بالاتر از سود رساندن به مردم نیست، به خصوص اینکه این خدمت و سود در جهت سلامتی مردم باشد چرا که سلامتی از نعمت‌ های خداست.

آیت ‌الله عباس رحیمی ادامه داد: پس از انقلاب یکی از کارهایی که دنبال شده است سلامت جامعه است، در اوایل انقلاب پزشک به اندازه کافی نداشتیم و برای کوچک‌ ترین مسأله و بیماری ملت ما به خارج از کشور می‌ رفتند.

وی افزود: پزشک‌ های هندی، پاکستانی و… اوایل انقلاب در کشور داشتیم که حتی زبان آن‌ ها را هم نمی‌ دانستیم اما امروز پزشک صادر می‌ کنیم.

امام‌ جمعه خمینی‌ شهر با بیان این که امروز نه تنها بیماران ما برای درمان به خارج از کشور نمی‌ روند بلکه میزبان بیماران خارجی برای درمان در کشور هستیم، گفت: این‌ ها از افتخارات انقلاب است، امروز شهر خمینی‌ شهر شاهد افتتاح یک بیمارستان مدرن بود و مردم باید قدر بدانند.

آیت ‌الله با اشاره به این که رحیمی بیش از دو هزار و 300 شهید و 17 شهید مدافع حرم کم نیست که این شهر به انقلاب تقدیم کرده است، اظهار کرد:یکی از کارهای این شهرستان کارهای خیر است و خیرین این شهر زبانزد هستند، خیرین بیمارستان می‌ سازند اما تجهیز این بیمارستان‌ ها را وزارت خانه در برنامه کارهای خود قرار دهد.

وی با بیان این که بر سموم باید نظارت دقیق انجام شود، تأکید کرد: مشاهده می‌ کنیم مثل آب‌ پاش بر روی سبزی‌ ها سم‌ پاشی می‌ کنند، باید نظارت دقیق بهداشتی بر روی همه اجناسی که به سلامت مردم مربوط می‌ شوند انجام شود تا به سلامت جامعه آسیبی نرسد.

امام‌ جمعه خمینی‌ شهر با اشاره به این که اگر بهداشت اسلامی رعایت شود بیماری نخواهیم داشت،خاطر نشان کرد: امروز می‌ بینیم که پزشک بیمار را ملزم می‌ کند که به فلان رادیولوژی مراجعه کن و آن مرکز نیز هزینه گزافی از بیمار می‌ گیرد که باید جلوی این سودجویی‌ ها گرفته شود.

رئیس بیمارستان 9 دی منظریه خمینی‌شهر هم در این مراسم اظهار کرد: شهرستان خمینی‌ شهر 300 هزار نفر جمعیت دارد که در برخی فصول تا 350 هزار نفر افزایش پیدا می کند، در شهرستان با توجه به این جمعیت داشتن پنج آی سی یو بسیار کم است.

کریم سهرابی ادامه داد: بعد از 26 سال بیمارستان به دست ما رسید و ظرف 100 روز آماده بهره‌ برداری شد که یک رکورد بود.

وی با بیان این که با راه‌ اندازی این بیمارستان هشت تخت «آی سی یو» اضافه شد، افزود: همچنین در شهرستان «ان ای سی یو» نداشتیم که با این بیمارستان اضافه شد،همچنین تعداد تخت‌ های شهرستان به 174 تخت افزایش پیدا کرد.

رئیس بیمارستان 9 دی منظریه خمینی‌ شهر، گفت: این بیمارستان حاصل پول نیست حاصل فکر جوانان ما است، در ساخت این بیمارستان همزمان برنامه‌ ریزی، خرید و اجرا انجام می‌ شد و می‌ توان گفت به ازای هر تخت این بیمارستان هزار ساعت کار فکری شبانه‌ روزی انجام شده است.

سهرابی با تأکید بر این که تجهیزات این بیمارستان را از هیچ کجا نگرفتیم، گفت: هتلینگ بیمارستان یعنی رضایت مردم و این یعنی رضایت خدا، به دنبال افزایش رضایتمندی مردم بودیم.

به گفته وی اورژانس این بیمارستان برای 300 هزار نفر کم است و باید توسعه پیدا کند که خواستار کمک وزارت بهداشت هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما