شناسهٔ خبر: 24253520 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رشد اقتصادی انگلیس به پایین‌ترین سطح در 5 سال گذشته رسید

آمار منتشر شده نشان می‌دهد رشد اقتصادی انگلیس به پایین‌ترین سطح خود در 5 سال اخیر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین، آمار منتشر شده نشان می‌دهد اقتصاد انگلیس در سه ماهه پایانی سال 2017، نسبت به سطح پیش‌بینی‌ شده کند‌تر رشد کرده است. به این ترتیب، فاصله انگلیس و دیگر اقتصادهای بزرگ جهان بیش از پیش افزایش یافته است.

دفتر آمار ملی انگلیس که پیش از این نرخ رشد اقتصادی این کشور برای سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی را 0.5 درصد تخمین زده بود، این رقم را به 0.4 درصد کاهش داد. این در حالی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند رشد اقتصادی انگلیس در سه ماهه پایانی سال 2017 نسبت به دوره پیش از آن، بدون تغییر باقی خواهد ماند.

دفتر آمار ملی اعلام کرد تولیدات انگلیس از سطح پیش‌بینی شده کمتر بوده است و مصرف‌کنندگان نیز به دلیل افزایش بهای کالاها که در پی سقوط ارزش پوند پس از رای آوردن همه‌پرسی برکسیت رخ داد، تمایل کمتری به خرید داشته اند.

رشد ضعیف اقتصادی در پایان سال 2017، در مجموع عملکرد اقتصادی انگلیس را در سال گذشته میلادی تضعیف کرد و آن را از 1.8 درصد به 1.7 درصد رساند. این پایین‌ترین سطح رشد اقتصادی لندن در 5 سال گذشته به حساب می‌آید. با این‌که اقتصادهای قدرتمند جهان با سرعت بیشتری در حال رشد هستند، انگلیس اکنون از آن‌ها عقب افتاده است. رشد اقتصادی آلمان، فرانسه و آمریکا در سال گذشته میلادی به ترتیب 2.2، 1.9 و 2.3 درصد اعلام شده است.

یک تحلیلگر در دفتر ملی آمار انگلیس در این باره گفت: «اعمال اندکی تغییرات در ارقام پیش‌بینی شده درباره عملکرد اقتصادی معادن، بخش انرژی و خدمات دولتی موجب شد عملکرد کل اقتصاد انگلیس در سه ماهه نهایی سال 2017 کاهش یابد.»

در پی رکود اقتصادی اخیر، اقتصاد انگلیس به طور چشمگیری بر مخارج مصرف‌کنندگان متکی شده است. با این حال، تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد اکنون مصرف‌‎کنندگان انگلیسی تمایل کمتری برای هزینه کردن دارند؛ زیرا نرخ تورم در این کشور از سطح افزایش دستمزدها پیشی گرفته است و به این ترتیب، از درآمد واقعی کارمندان کاسته شده است.

انتهای پیام/

کاهش شدید رشد اقتصادی انگلیس 

برچسب‌ها:

نظر شما