شناسهٔ خبر: 24253067 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دامغان به یکی از مراکز زیستگاه آهو در کشور تبدیل می شود

رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان دامغان گفت: در آینده نه‌چندان دور دامغان به یکی از مراکز زیستگاه آهو در کشور تبدیل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرامرز اسفندیاری رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان دامغان در جمع خبرنگاران گفت: در آینده نه‌چندان دور دامغان به یکی از مراکز زیستگاه آهو در کشور تبدیل خواهد شد.

وی با با بیان اینکه جمیعت آهو در دامغان از ۴۰ راس به ۲۰۰ راس در سال جاری رسیده است، افزود: با اقداماتی نظیر احیا منابع آبی و آبشخورهای منطقه، احداث تلمبه بادی، استفاده از مشارکت‌های بومی و محلی در امر حفاظت، تعامل و فرهنگ‌سازی و بهره‌گیری از پدافند غیر عامل توانستیم شاهد این افزایش باشیم.

رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان دامغان تصریح کرد: هنگامی علفخوران در یک منطقه‌ای زیاد شود شاهد حضور جانوران گوشت‌خوار نظیر گرگ، کفتار و پلنگ خواهیم بود و چه‌بسا ممکن است جانورانی نظیر یوزپلنگ که زمانی دامغان یکی از زیستگاه‌های او بود، مجدد به منطقه بازگردند.

فرامرز اسفندیاری گفت: آرامش وحوش از جمله مزیت های منطقه به شمار می‌رود که در کمتر مکانی می توانیم این امنیت حیات وحش را شاهد باشیم که این مهم بدون استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی و فرهنگ‌سازی امکان پذیر نبود.

وی اظهار داشت: در تعداد جمعیت قوچ و میش نیز با رشد خوبی مواجه هستیم که به‌آرامی در منطقه حضور دارند و این نشان می دهد حفاظت در منطقه به‌ درستی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام / ق

جمیعت آهو در دامغان به ۲۰۰ راس افزایش یافت

نظر شما