شناسهٔ خبر: 24252683 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تظاهرات آرژانتینی ها علیه سیاست ریاضت اقتصادی دولت این کشور

تهران-ایرنا- ده ها هزار نفر از مردم آرژانتین روز گذشته( چهارشنبه) در پایتخت این کشور به تظاهراتی پیوستند که توسط کامیون داران و چندین اتحادیه کارگری سازماندهی شده بود و به اولین اعتراض عمومی چشمگیر در سال جاری میلادی علیه تدابیر ریاضتی رئیس جمهوری آرژانتین تبدیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مائوریسو مکری رئیس جمهوری آرژانتین که با هدف کاهش هزینه های دولت در سال 2015 به قدرت رسید، اعلام کرده تدابیر ریاضتی و اصلاحات برای جذب سرمایه گذاری های خارجی و تقویت اقتصاد این کشور امری لازم و ضروری است، اما وی با ناآرامی های گروههای کارگری مواجه شده است.
کارگران بانک ها در آرژانتین اخیرا طی اعتصابی خواستار حقوق بالاتر در بحبوحه افزایش سریع بهای مصرفی شدند. دولت مکری همچنین پیشتر با چالش مهار اعتراض های خشونت آمیز در ماه دسامبر در مورد مسئله تغییرات در مستمری ها مواجه شده بود. این اعمال اصلاحات موجب اعتصاب اتحادیه های کارگری شده بود.
' هوگو مویانو' رهبر اتحادیه قدرتمند کامیون داران در جمع اعتصاب کنندگان روز گذشته گفت: به اجرای سیاستهایی که بیشترین ضربه را به حساس ترین بخش جامعه وارد می کند و منجر به آسیب به آینده کودکان مان خواهد شد، پایان دهید.
اتحادیه ها در آرژانتین از رئیس جمهوری این کشور درخواست هایی برای بهبود وضعیت کارگران و عدم اجرای سیاسیتهایی که به وضعیت اقتصادی آنها آسیب بزند، کرده اند. از جمله این درخواست ها پایان دادن به طرح ایجاد محدودیت در افزایش 15 درصدی حقوق ها بوده است.
پیش از برگزاری این تظاهرات، مائوریسیو مکری از آرژانتینی ها خواست همچنان به مذاکره برای حل اختلافات تمایل داشته باشند.
اروپام**9234** 1583**

انتهای پیام /*

نظر شما